Gå til innhold
  • Bli medlem

Hur fästa tält på Bergans Trollhetta 95?


Victor M

Anbefalte innlegg

Annonse

Best å legge teltet inni sekken, inntil ryggen på midten.

Evt. under lokket oppe om sommeren. (evt. nede under sekken på ski pga. lavt tyngdepunkt)

Ville IKKE hatt teltet bak på sekken pga. helt feil tyngdepunkt og unødvendig belastning for ryggen.

En grei link til pakking av sekk:

http://www.stormberg.no/no/Glade-turtips/Praktiske-tips/Hvordan-pakke-sekken/

For å feste teltet bak på sekken må du sikkert kjøpe pakkremmer utenom. Mine er 125 cm lange, men sikkert mer enn nok med 90 cm.

Pakkremmer Bergans: http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=10206&prodid=27439

post-9524-133474744448_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fester teltet på utsiden av sekken, noe jeg ofte gjør, så bruk snoren som lukker trekket som sikring. Fest denne et sted på sekken så ungår du at teltet blir liggende igjen et sted bak deg i fjellet. (Jeg fester som regel teltet som vist på bildet til Finnjpedersen.) To ganger har jeg opplevd at min Hilleberg Acto har glidd ut av remmene den var festet med og blitt hengende i denne snoren. Dette teltet er så lett at det ikke er sikkert at jeg hadde merket at det falt av. Den ene gangen hoppet jeg ned en liten skrent og så hang plutselig teltet snoren.

Flaks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.