Gå til innhold
  • Bli medlem

Lengde på lettvektsski


GeirGeir

Anbefalte innlegg

Har planer om å gå til innkjøp av et par lettvektsski, og heller mot Dynafits Mustagh Ata.

Planen er å kjøre Dynafit Vertical ST eller FT Z12 på de.

Spørsmålet er hvilken lengde skal jeg ha på de? (Jeg er 180 cm) 178 eller 169? (187 blir vel for langt til denne bruken)

Planen er å ha dette som en ski til lange anmarsjer, og tyngre turer. Har tre andre par til pudderdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mustagh ata i 187 - fornøyd med de. Tror 178 versjonen også hadde vært mer enn stabil nok. Har du vurdert Dyanfit Broad Peak? Har prøvd de, og synes de var kvikke og lekne. Ikke noen dra-på ski, men det er jo ikke det du er ute etter heller. Vil tro at de er veldig morsomme for vårturer med alpin start med enten hardt eller firn-snø.

For lange annmarsjer synes jeg bredde har mye mer å si enn lengde - brede feller skaper mye friksjon.

Synes også at dynafit-fellene er utrolig bra + veldig greit å slippe å ta av skiene når man skal ta av fellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.