Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om Hilleberg.


Fjellredderen

Anbefalte innlegg

Dere som har Nallo, hvor lang personlengde mener dere er maks, for at ikke soveposeenden skal komme i mot duken?

Jeg er 187cm og har et par hundre døgn i Nallo 2, både vinterstid og sommerstid. Sommerstid, med tynt liggeunderlag og sovepose, og når teltet står helt stramt, er det langt nok. Vintertid, når jeg har oppblåsbart underlag, soveposen er stor og teltet subber litt pga snøføyka er teltet alt for kort. Jeg vil tippe at en person på 180 vil kunne ligge under slike forhold uten større problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 187cm og har et par hundre døgn i Nallo 2, både vinterstid og sommerstid. Sommerstid, med tynt liggeunderlag og sovepose, og når teltet står helt stramt, er det langt nok. Vintertid, når jeg har oppblåsbart underlag, soveposen er stor og teltet subber litt pga snøføyka er teltet alt for kort. Jeg vil tippe at en person på 180 vil kunne ligge under slike forhold uten større problemer.

Og soveposene, er de 220cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nammatj virker som et litt for lite telt etter min smak. Men som du sier så er det jo kompromisser hele veien.

Eg kjøpte det den gongen eg fortsatt hadde tru på heilårsteltet. No har eg eit større vintertelt, eit mindre og lettare haust/vårtelt, og eit endå lettare sumartelt. Men dersom eg skal på ryggsekktur på kaldaste vinteren, så vert det nok nammatj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.