Gå til innhold
  • Bli medlem

Kartbutikken til DNT


brage

Anbefalte innlegg

En god stund før jul bestilte jeg to kart og betalte med kredittkort. Fikk til svar at bestillingen var mottatt. Har ennå ikke fått kartene og har sendt purring. Fortsatt intet hørt. Har noen her opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Huff, da vet jeg at jeg må vente enda lenger, sannsynligvis.

Det er tre uker siden jeg sendte min kartbestilling og betalte med kort. Jeg har imidlertid fått en reklamemail fra Kartbutikken, så mailadressen min har de tydeligvis tatt vare på.

Det hender at forsinkelser skyldes sen levereing fra underleverandører, men uansett bør kunder som bestiller via nett få beskjed når man kan forvente levering.

Neste gang jeg skal kjøpe kart velger jeg andre butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Hinko" Jeg fikk mine kart i dag, men det var først etter at jeg pr.telefon hadde tatt saken opp med DNT Oslo. ("Turinfo" i Storgata i Oslo). Da tok det bare to dager fra jeg ringte til kartene lå i postkassen.

Vedkommende som jeg snakket med var meget lei seg og beklaget det som hadde hent. Saken er at kartbutikken, så vidt jeg forstår, drives som et eget selskap så å si. Dette "selskapet" har åpenbart visse problemer med å komme seg på bena. Jeg ringte dit, men fikk ikke svar da heller.

Jeg er enig med deg i at det er meget beklagelig at vi ikke får svar !! Men servicen i Turinfo, Storgt. var upåklagelig. Ring dit så får du kartene med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også å ha lest at DNTs eget kartsalg ikke svarte til ressursene ved å håndtere det, og at de derfor inngikk et samarbeide med kartbutikken, et eget selskap.. Når denne butikken ikke leverer varene risikerer DNT å få et dårlig rykte siden de har knyttet seg opp mot denne.

Enklere ville det vel vært dersom de stod for det selv, eller tok den beslutningen at vi merker stier og driver hytter, men vi selger ikke kart over internett..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg mener også å ha lest at DNTs eget kartsalg ikke svarte til ressursene ved å håndtere det, og at de derfor inngikk et samarbeide med kartbutikken, et eget selskap.. Når denne butikken ikke leverer varene risikerer DNT å få et dårlig rykte siden de har knyttet seg opp mot denne.

Enklere ville det vel vært dersom de stod for det selv, eller tok den beslutningen at vi merker stier og driver hytter, men vi selger ikke kart over internett..???

Tidligere kunne vi kjøpe kart over nettet fra Statens kartverk. Det funket utmerket for meg, men så var det noen som fant på at salg av "produkter" som var "konkurranseutsatt" skulle over på private hender eller i alle fall ut av Statens kartverk. Et selskap som heter Uglang IT har så vidt jeg kan skjønne overtatt mye av kartsalget. Om kartverket/staten er eier eller medeier her aner jeg ikke, men adressen er i alle fall Hønefoss.

Etter den tid har ikke jeg maktet å få ut et kart direkte fra kartverket og forøvrig heller ikke fra Ugland IT - men det er nå en stund siden. For meg er det en gåte hvorfor kartverket ikke fortsatt kan selge kart over nettet. Sannsynligvis dreier det seg her om moderne "konkurranseutsetting" som det står noe om i en eller annen stortingsmelding-/ proposisjon, men det har jeg ikke tatt meg tid til å undersøke. Jeg fikk inntrykk av at heller ikke DNTs folk er så begeistret for denne "konkurranseutsettingen"

Hilsen Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom salget er overført fra et offentlig monopol til et privat kan jeg ikke helt se hvor konkurransen kommer inn i bildet. Før måtte du kjøpe kart av kartverket. Nå må du kjøpe av Ugagn IT som har kjøpt retten til et monopol.

Dersom Ugly IT ikke syns at det er noe vits å selge kart til privatkunder over nett kan ingen tvinge dem til det. Vi lever jo i et fritt land...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Verre og verre! Etter råd fra deg, Brage, forsøkte jeg å purre på kartene jeg bestilte 15 januar fra Kartbutikken ved å kontakte DNT. De ringte kartbutikken, men det har ikke resultert i at de sendte noe som helst.

For tre uker siden kontaktet jeg Kartbutikken via deres email og skrev at enten måtte jeg få kartene omgående eller så ønsket jeg å kansellere ordren. Jeg ba om status for ordren, men de gidder overhode ikke å svare.

Slike useriøse foretak setter kundene i skikkelig knipe. Man tar tydeligvis en sjanse hvis man kjøper kartene et annet sted for et halvt år senere sender Kartbutikken kanske kartene og trekker kredittkortet for over tusen kroner.

Et godt råd til alle må være: Ligg unna Kartbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte også seks kart gjennom via inatur.no tidlig januar, fikk aldri noe mail engang på at bestillingen min var mottatt. For to-tre uker siden mottok jeg plutselig fire av kartene fra kartbutikken.no, med en beskjed om at de to siste kartene skulle ettersendes når de fikk tak i dem. Ikke sett noe til de ennå (men har ikke betalt for de to siste).

Jeg skal ikke bestille via kartbutikken.no igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er leit å høre at dere har hatt dårlige erfaringer med oss.

Vi sender ut 3500 ordre i året, og har ekspedert over 10.000 ordre siden starten i februar 2002.

Av og til har vi ikke kartene på lager, og da krøller det seg dessverre med leveransene.

I og med at dere skriver under pseudonym har jeg ingen mulighet til å undersøke ordrestatus for de konkrete ordrene det gjelder.

Jeg ber dere om å ta kontakt med meg på [email protected], så skal jeg få ordnet opp i dette umiddelbart.

Med vennlig hilsen

Asle Skarpengland

daglig leder

Kartbutikken.no AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.