Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintertur i Børgefjell eller saltfjellet (omegn) TIPS?


Anbefalte innlegg

Sitter for tiden med en vanvittig trang til å komme seg på tur, har i dag avsluttet en eksamensperiode med sol hver dag de siste 7 dagene, og har bestemt meg for å dra på tur så fort det lar seg gjøre.

Jeg er ikke spesielt kjent hverken på saltfjellet eller i børgefjell, men jeg vet at begge plasser er ofte bevandret av andre her på forumet, og spøsmålet blir da, hva bør jeg få med meg? Telttur er ok, men å kunne ta inn på hytte gjør sekken litt lettere. Hele Nordland er mulig å nå da jeg har bil og vilje.

Spørsmålet er: Kan noen dele turtips med meg i Nordland? Alt i fra et par dagsmarsjer til en ukestur. Evt gi noen hint om hvor det er bra å starte ifra?

Skal bare vente til værgudene bestemmer seg for å gi seg litt, det er jo pinadø orkan med torsk i kastene her i Bodø!

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sulitjelma - Narvik er en fin tur om du ønsker å ha tilgang til hytter underveis. På denne turen er hyttene så tett at man passerer en hytte ved lunchtider i tillegg til å ha en normal dagsettappe frem til neste for overnatting.

Om du parkerer ved Fauske så kan du ta taxi inn til kirka og begynne turen til Sorjus Hytta. Turen kan avsluttes flere steder med rent kommunikasjonsmessig vil katterat togstasjon være hensiktsmessig, men sjekk togtidene og undersøke om det er mulig med påstigning uten å ringe først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.