Gå til innhold
  • Bli medlem

Delta på Padleeventyret


Truls W

Anbefalte innlegg

Har du lyst til å oppleve vår fantastiske kyst, fra trondheim til Oslo ?

I månedskifte mai/juni legger jeg ut på padleeventyret Trondheim-Oslo, og har du lyst til å slå følge på hele eller deler av turen så ikke nøl med å ta kontakt. Regner med å bruke i overkant av 1 måned på turen, og teltet vil være hjemmet - kanskje bir det seng og tak over hodet også, det finnes jo mange gjestfrie kystboere :)

En ting er ihvertfall sikkert - det blir et møte med storslått kystnatur og naturkreftene får vi helt sikkert merke på kropp og kajakk.

Se også: http://www.padlesiden.no/Verdt-a-vite/

Ta kontakt på mail: [email protected]

Truls Wæraas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje en tanke å ta kontakt med noen kajakforeninger nedover langs kysten så får du sikkert både selskap og overnatting.

Min svåger og et par av hans kammerater reiste en gang norskekysten fra Kirkenes til Stavanger med dykkerutstyr. Mye av turen, både bil, litt penger og en del dykkerutstyr ble sponset av diverse bedrifter, og en del av kost og losji ble besørget av medlemmene i dykkerklubber langs ruta sørover.

http://www.facebook.com/group.php?gid=142860360304&v=wall&viewas=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- kanskje bir det seng og tak over hodet også, det finnes jo mange gjestfrie kystboere :D ....

Truls Wæraas

De gjestfri kystboerne finner du også på forumet baatplassen.no....der er det masse gjestfrie sjøulker som har masse råd om vår lunefulle kyst hvis du tipser dem om turen.

Selv er jeg best kjent i Oslofjorden, men det blir jo bare sjarmøretappen etter at du passert, Stadt, Jæren og Lista og Mølen.

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipser - Baatplassen.no er notert. Av erfaring så møter man mange gjestfrie og undrende folk på turer.

Hadde jo håpet at det fantes sosiale vesen der ute som padlet kajakk og hadde lyst på en utfordring. Det blir jo mange fine pitstop underveis, så det er jo fult mulig å bli med på deler av eventyret.

For den som undres på hvem jeg er så kan man få et innblikk på min hjemmeside (pt litt rotete) www.turfolk.com.

Hadde vært utrolig artig med følge ihvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Det hadde jo vært en sensasjon om det var ulv - det ble det ikke :D

Jeg har ikke fått noe tilbakemelding fra Naturfolvaltningen etter at de tok DNA-prøve, men de var ganske sikre på at det var en hund når de så kadaveret. Uansett fikke jeg jo være med på helikoptertur over Hardangervidda - det var jo kjekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er det masse gjestfrie sjøulker som har masse råd om vår lunefulle kyst hvis du tipser dem om turen.

Sikkert lurt å snakke med "erfarne fjellfolk" eller aller helst sjøfolk før du legger ut på strekningen Jæren - Lista. Har gått denne strekningen noen ganger med seilebåt, og en gang med ei over 100 år gammel "Letnesjekt". http://www.jektapauline.no/

Hvis du treffer den dagen med fint vær kan dette bli en fin, men også kanskje litt kjedelig strekning, men får du ruskevær så kan denne strekningen være rene "kamikaseturen" i en kajak. Jæren har ikke så mange havner å søke ly i, og de få som er kan være vanskelige å finne, men det er mange og lange sandstrender som du kan ta deg inn på hvis du må på land. Syd for Ogna er det stort sett bare bratte berg og svaberg, men langs Lista er det noen strender igjen.

Utenfor lista har jeg opplevd bølger som plutselig reiser seg 3 - 4 meter rett opp forran båten pga. at vind og bølger går en vei mens sterk strøm går motsatt vei. Slike fenomen kan være litt ubehagelige i liten båt.

Jærens rev kan også være skummelt. Ved fjære sjø ligger steinene like opp i vannskorpa så langt ut fra land at en landkrabbe ikke kan se bøyen som markerer trygg ferdsel.

Det skal også være opservert hai i farvannet, uten at jeg ville betraktet dette som en trussel. http://www.srfsnosk8.no/forum/read.php?1,587

post-4379-133474746084_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.