Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med skibinding


oyvindlw

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en skipakke på Gsport i november.

Denne pakken, bare med en generasjon dårligere sko fordi de ikke hadde min skostørrelse på lager:

http://www.gsport.no/pakke/5111554%28BC_5%29/madshus-lillehammer-mct100-pakke/

Jeg sliter med at bindingene på skia blir ødelagt. Etter en stund så begynner bindingen å sitte løst, jeg bommer på hakkene på hæla sånn at foten ikke går helt ned og det blir vanskeligere å svinge og bytte spor osv. Jeg kan vrikke meg frem og tilbake på bindinga hvis det forklarer bedre. Til slutt detter skia av.

Jeg har nå byttet bindingene på denne 3 ganger.

Først bytta jeg ut den ene Rottefella T4 Touring NIS Binding. Så etter stund en stund til så satt begge bindingene så løst så da sa jeg til han som jobbet på gsport at jeg ville ha en manuell binding.

Da fikk jeg en Rottefella Exercise Classic NIS

522602?$ProductImage400$

Disse har fungert bra en stund, men nå har jeg samme problemet på disse. Jeg lurer på om dette er et kjent problem eller om jeg faktisk gjør noe galt da jeg går på ski?

Litt fakta:

Starta å gå i år

195cm høy

110kg lett

Går ca mellom 3-5 mil fordelt på 2-3 turer i uka.

Går i preparerte løyper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.