Gå til innhold
  • Bli medlem

Dermizax-forvirring (Bergans)


jorgensl

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp kjøpt ei Bergans Dynamic-jakke. På lappen som henger på jakka står det Dermizax EV, som det gjør på de fleste Bergansjakkene i butikken. På nettsiden står det at kvaliteten på denne jakken er "3-lags Dermizax softshell".

Det som gjør meg forvirret er betegnelsen "softshell" som blir brukt sammen dermizax i beskrivelsen av jakkekvaliteten. Jakken er ikke klassifisert som softshell-jakke på Bergans sine nettsider, og den passer heller ikke til Bergans´egen beskrivelse av en Softshell-jakke.

Er jakken på noe vis "dårligere " eller har lavere motstand mot fuktighet enn øvrige jakker med Dermizax-membran?

Jeg har gjort flere henvendelser til Bergans om dette, uten å få svar.

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det med softshell refererer til ytterstoffet som muligens er noe tykkere og mykere enn på mange andre skalljakker? Akkurat det er ren gjetning. Hva jeg derimot er bra sikker på er at vanntettheten er den samme som andre dermizax-jakker. Membranen er nok akkurat den samme og jakken skal da ha en vannsøyle på 20 meter om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Dynamic jakke for ca 4 år siden. Jeg var i utgangspunktet kjempefornøyd med jakken da jeg likte dens passform og myke stoff som gjorde at den passet perfekt til både ski, klatring, hiking med sekk, etc. Men etter ca 1-2 års bruk (en del med sekk, noe som sliter mer enn vanlig på jakken) og 3-5 vask iht vaskeinstruksene synes jeg jakken ble betydelig mindre vanntett samt at fargen ble veldig blass (jakken var sort, men ble etterhvert gråaktig i fargen). Da jeg nå, fire år etter, skulle kjøpe meg en ny jakke, kontaktet jeg Bergans for å høre om de hadde gjort noen forbedringer i stoffet de bruker i Dynamic jakkene nå. De fortalte meg at det hadde vært en viss utvikling på Dermizax stoffet og at denne jakken nå skulle være litt mer slitesterk enn tidligere.

Jeg bestemte meg for å forsøke å reklamere på jakken og sendte den inn til Bergans,- tenkte at det kunne være verdt et forsøk hvertfall. Det var i god tro i den forstand at jeg mener at jakken ikke holdt den kvaliteten man må kunne forvente av en slik jakke, samtidig var jeg jo klar over at jeg hadde reklamert på den 2 år senere enn jeg burde. På tross av dette, lot altså Bergans tvilen komme meg til gode, og i dag mottok jeg en ny jakke fra dem. De skrev riktig nok at reklamasjonen ble godkjent under tvil, men jeg fikk likefult en ny jake. Det kaller jeg service det! :lol:

Så, jeg håper på at stoffet i jakken har blitt noe bedre (mer vantett og mer slitesterkt) for de andre agenskapene (passform, bevegelighet, glidelåser, hette) er fantastisk gode.

Oppsummert 1: Dynamic jakken er utrolig god å ha på seg. Vi satser på at stoffet holder bra kvalitet ift vanntetthet også.

Oppsummert 2: Bergans yter fantastisk service! Det er verdt utrolig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Ser at det hersker litt forvirring rundt våre skallplagg. Skal prøve å svare enkelt på spørsmålene dere har rundt dette.

Bergans Dynamic er ikke en softshell. Denne jakka har en Hardshell med Dermizax membran. Den er derfor vanntett, vindtett og besitter gode pusteegenskaper. Hvis det har stått noe annet på våre nettsider, så er dette en feil vi må rette opp i. Jakka er ikke på noe vis dårligere enn våre andre jakker med Dermizax membran.

Når det gjelder Dermizax membranet, så er skjer det en kontinuerlig videreutvikling hvor yteevnen (pusteevne, vanntetthet, stretch og vindtetthet) hele tiden forbedres. Det betyr at den Dynamic jakka du kjøpte i år, yter betydelig bedre enn den du kjøpte for 2-4 år siden. Dynamic er en jakke som har vært i vårt sortiment en stund nå, og er en av de modellene som har utviklet seg mye i løpet av årene. Her har dere gjort godt valg!

Til høsten lansere vi en neste generasjon Dermizax membran, som har fått navnet Dermizax NX. Her snakker vi betydelig økning i yteevne! Dermizax NX ble belønnet med prisen European Ski Award.

Har dere spørsmål til oss, så ta gjerne kontakt med oss på [email protected] eller på vår Facebook side Bergans of Norway

Turhilsen fra oss i Bergans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott.

Takk for disse opplysningene.

Jeg har lett rundtom på nettsider både hos dere på Bergans samt andre nettsteder da jeg ble oppmerksom på at Dermizax opererte med en tilleggsbenevnelse i membrannavnet. Ble ikke helt klok på om det var forskjellige graderinger/kvaliteter av membranet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.