Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger sovepose!


kleppa

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ikke praktisk erfaring med dun, så mine meninger bygger jeg på hva jeg har lest.

Dun er lett, men det er veldig vanskelig å tørke en dunpose som er blitt våt. En våt dunpose varmer også dårligere enn en våt fiberpose. Skulle jeg handlet en pose til turer hvor jeg var sikker på å holde meg tørr ville jeg handlet dun om jeg hadde de ekstra kronene.

En annen ting er at det er noe mer uheldig med hull i en dunpose enn i en fiberpose.

Mange bruker dun på lengre ekspedisjoner, så det er fint mulig å unngå problemer med dun også.

Et tips som kanskje er aktuellt er å handle 2 poser. 1 fiberpose til høst/vår, og 1 lett dunpose til sommerbruk. Putter du dunpose inni fiberposen er du klar for vinter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Selv har jeg denne til bruk stort sett hele året, kald på kalde vinternetter og varm på varmeste sommerdager.

blir det for farmt lufter jeg, blir d kaldt så tar jeg en ekstra dunpose inni og vips kan jeg ha komfort temp ned til sikkert minus 50? lå og svetta i minus 20, heilt jævlig natt :P men ville prøve hvordan det føltes med 2 gode poser :P

dette er den desidert mest praktiske posen jeg har hatt :)

dunsovepose med rippstopp og slitesterkt ytterstoff. og tåler litt vann før man trenger bekymre seg :) da snakker jeg av erfaring med regn en tidlig morgen :P

soveposen er også ekstremt romslig synest jeg :)

har lenge fundert på å kjøpe meg en i fiber også.

da fiber posene fåes til litt varmere dager også.

http://bergans.no/produkter/default.asp?page=Sovepose&liste=sovepose_liste&MenyID=113000&ml1=8&t=Sovepose%20-%20Vanntette

har ikke selv prøvd fiber posene men har sjikkeli trua på at dette også er gode poser.

har snakket med bergans pr telefon og de ville bekrefte min tanke angående disse fiberposene.

da jeg selv kun har prøvd dunposen Rago Weather Block og fiberposen Ranger er noe jeg selv vil titte nermere på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.