Gå til innhold
  • Bli medlem

God turbukse som tåler bålgnister bedre enn andre? Min jaktdress erfaring..


SuperTed

Anbefalte innlegg

Tagline:

Oppgraderte nettopp til en ny tur-dress (kjøpt i januar) som jeg kunne kombinere med jakt uten hell.

Header:

Noen som har tips til en meget bra turbukse som tåler bålgnister bedre enn andre? Bør da også tåle været i "bål-månedene" :)

Storyline:

Etter min første tur med Norrøna Finnskogen kom jeg hjem med to 8mm diameter store hull i dressen. Jeg var ikke engang nærme bålet, satt et par meter unna. Glørne har vært så små at hverken jeg eller noen av de ved siden av meg har registrert dem.

Spoiler - Advarsel:

Advarer derfor alle mot å bruke Finnskogen jaktdress i nærheten av bål. Denne er det mest brennbare jeg har hatt på meg hittil. På 6m avstand fra et lite bål så er det KANSKJE trygt. Ser dressen en liten glo så får den panikk og smelter et stort hull.....

Legger ved bilder av hullene i morgen, og kommer med feedback på hvor behjelpelige Norrøna er. Til den prisen dressen koster håper jeg virkelig det kan fikses..

ST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo et kjent problem med mange produkter med mikrofiber. Finnskogen og stort sett alle "lydløse" jaktdresser blir livredde av litt glo. Det er vel bare noe en må leve med om en skal ha slike dresser. Bruker selv en billig JahtiJakt-dress til formålet "Lydløs" jakt og synes det er greit å kunne bare bruke den opp uten å tenke på konsekvenser av bål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til en meget bra turbukse som tåler bålgnister bedre enn andre? Bør da også tåle været i "bål-månedene" :D

Eg veit ikkje sikkert kva du meiner med "bål-månedene", men dersom desse faller saman med kuldegrader, er eg ikkje i tvil. Gå for eit ikkje-vanntett naturprodukt. Anten vadmel eller bomull.

Ein annan ting å tenke på er kva du hiv på bålet. Gran sprutar gnistar. Furu gjer det ikkje. Har du moglegheit til å unngå gran, kan du redde alle slags klede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.