Gå til innhold
  • Bli medlem

Prøvehopper strekker seg til 219m i verdens største skiflygingsbakke idag!!!


Gjest PaperCut

Anbefalte innlegg

Gjest PaperCut

NÅ er måneders venting og arbeid over. Albert Hæhre har ikke bare levert ny bakke i tide til årets prøve-VM i skiflyging, men han har også holdt budsjett. Hadde kanskje vært en ide å gitt han ansvaret for nye Holmenkollen :P.

Den siste uken har det summet uanstendig mye i Heggenåsen i Vikersund, og idag fikk vi alle betalt!

Jon Aaraas klemte til med 219m, og så ut som han landet halveis oppe i bakken!! Dette er forøvrig en tangering av bakkerekorden!

Vegard Swensen ble den heldige førstehopperen -

Jeg må innrømme at hopping og kanskje spesielt skiflyging på mange måter er best sett på tv, men jeg oppfordrer alle til å ta turen til Vikersund i helga. Jeg er veldig sikker på at forholdene blir lagt tilrette for hopp over verdensrekorden - og 20.000 tilskuere på sletta er ikke en ubetydelig faktor i denne ligningen :D.

Les mer på http://vikersund.no/ og bestill billetter på http://www.billettservice.no

Følg arrangementet via Cover IT Live http://vikersund.no/default.asp?side=live

mvh,

En lettet, glad og imponert frivillig som kun hopper på flatmark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jon Aaraas klemte til med 219m, og så ut som han landet halveis oppe i bakken!!

Så har han i alle fall bakkerekorden i den nye bakken så lenge det varer.

Personlig liker jeg bedre å gjøre ting selv fremfor å se på at andre gjør det, og når det gjelder sport og idrett, og ikke for å snakke om football (som jeg alltid har trodd var den engelske betegnelsen på klumpfot) så er vel dette en av de aktivitetene i samfunnet som bidrar minst til "bygging av landet". Gode eller dårlige resultater, tap eller seier har verken innvirkning på rentenivå, kronekurs, arbeidsmarked, strømpriser, råvarepriser, aktiekurser, oljepriser, eksport - import etc. etc. Det er jo bare ren underholdning i likhet med opera, teater og en vilken som helst "såpeopera" på tv. :)

Nei da er det bedre med "ut i skogen, opp i trærne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut

Jupp, og nå er rekorden 246,5 :D

At REs sliter..... tja det kan og bør kanskje ikke vi andre bry oss for mye om.... :P

Dette var en skikkelig uttaformeisjælåpplevelse. Hadde ventet at Hilde - og kanskje Jacobsen skulle kline til, men desto mer morro at Remmen Evensen smadrer verdensrekorden. Romøren.. han synes jeg nesten bare synd på. En toppidrettsutøver bør jo ha litt is i magen, men det hjalp sikkert ikke at han to ganger ble introdusert som "han som har mistet verdensrekorden".

http://nrk.no/sport/hopp/1.7503943 - rekordhoppet. Dette er helt på kanten av hva som er mulig i Vikersund - og 250m stående.... hvis det skjer her så vil vedkommede aldri bli glemt.

Det er morsomt å se hvor lavt de flyr. Store deler av svevet er mye lavere enn i andre bakker, og jeg håper og tror at det gjør at Vikersundbakken viser seg å være en trygg bakke å hoppe i. Foreløpig ser det lovende ut.

Ellers vil jeg oppfordre ALLE hjemmesitterne til å komme i bakken! Det er meldt vindstille, 7-10 blå grader og en stor gul sol i to dager nå.

En utrolig opplevelse å være i bakken, selv om det ikke var så mange her i kveld.

Planica-tilhengerne har bråket på Facebook de siste ukene, men i helga er det vår tur til å sette dem på plass - skikkelig ;)

Vel møtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At REs sliter..... tja det kan og bør kanskje ikke vi andre bry oss for mye om....

Det er det som er så fint med oss "normale " friluftsfolk, folk får være som de er. Men er det noen som kan tenke seg hva som ville skjedd om jeg stod opp blant fotballfans, og helst de som selv aldri har sparket en ball, og hevdet at fotball ikke var noe annet enn glimrende behandlingsterapi for psykisk utviklingshemmede?

R.I.P.

Tannløs eller i verste fall død i løpet av få sekunder. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut
Selv håper jeg på at alle fotballbaner blir bygget om til operahus.

Helt greit for meg, men for guds skyld.. ikke la Statsbygg ta oppdraget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..........at fotball ikke var noe annet enn glimrende behandlingsterapi for psykisk utviklingshemmede.....

Er det ikke det??? Har jeg tatt helt feil jeg? Jeg har i alle år synes så synd på de som løp etter den ballen og tenkt at de har det jo så artig når de får publikum til å juble og de får føle seg litt ovenpå av og til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har han i alle fall bakkerekorden i den nye bakken så lenge det varer.

Personlig liker jeg bedre å gjøre ting selv fremfor å se på at andre gjør det, og når det gjelder sport og idrett, og ikke for å snakke om football (som jeg alltid har trodd var den engelske betegnelsen på klumpfot) så er vel dette en av de aktivitetene i samfunnet som bidrar minst til "bygging av landet". Gode eller dårlige resultater, tap eller seier har verken innvirkning på rentenivå, kronekurs, arbeidsmarked, strømpriser, råvarepriser, aktiekurser, oljepriser, eksport - import etc. etc. Det er jo bare ren underholdning i likhet med opera, teater og en vilken som helst "såpeopera" på tv. :D

Nei da er det bedre med "ut i skogen, opp i trærne".

Hehe, du er kanskje blant de få som heller ikke har sex, såfremt formålet ene og alene er å få barn :)

Ære være deg for din målretthet...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håvard:

Hehe, du er kanskje blant de få som heller ikke har sex, såfremt formålet ene og alene er å få barn

Ære være deg for din målretthet...............

Nei så konsekvent er jeg nok ikke, men jeg liker bedre å ha sex selv enn å se på at andre har det.

Bjarnehs:

Er det ikke det??? Har jeg tatt helt feil jeg? Jeg har i alle år synes så synd på de som løp etter den ballen og tenkt at de har det jo så artig når de får publikum til å juble og de får føle seg litt ovenpå av og til....

Du har nok ikke tatt helt feil. Tenk bare hvor bra fotballen er for de menneskene som selv aldri klarer å prestere noe verken på idrettsbanen, på jobben eller ellers i livet. De kan jo da sole seg i glansen til de som presterer noe på fotballbanen. Drikke sin øl, brøle sitt primalskrik og etterpå står de frem og forteller at "VI VANT", "VI KNUSTE DEM", uten å ha løftet en finger for at så skulle skje. Hvor hadde disse vert uten fotballen? I rennesteinen, på en institusjon eller .........?

Akurat som gladiatorkampene i det gamle Rom, hvor gladiatorens eier tok hele æren for en seier han ikke hadde gjort noe som helst for å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut
Jeg syns uansett det er bedre å se på 240m+ hopp enn å prøve det selv :-)

Gratulerer Johan Remen Evensen med verdensrekord 146,5m og det på Norsk jord. Ikke noe blir bedre enn det :) (når det gjelder hopp)

Vi får legge på 100 meter til, men ja - det var fantastisk og fortjent. Det som var like utrolig, var 240m med et bra telemarknedslag! Også signert Remmen Evensen selvfølgelig.

Det som er flott, er at det er minst 5-6 nasjoner med hoppere over 235 meter. Dette er utrolig viktig for å holde interessen oppe hos nasjoner langt større enn lille Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får legge på 100 meter til, men ja - det var fantastisk og fortjent. Det som var like utrolig, var 240m med et bra telemarknedslag! Også signert Remmen Evensen selvfølgelig.

Det som er flott, er at det er minst 5-6 nasjoner med hoppere over 235 meter. Dette er utrolig viktig for å holde interessen oppe hos nasjoner langt større enn lille Norge.

Bifalles, men tyskerne må komme tilbake til 2000 nivå (Schmid og Hannawald). Viktig for sporten det.

Forøvrig, mars 2005 var siste rekord (Planica) så var på tide med ny rekord nå.

Romøren, Hautamäki og en "småfull" Ahonen(fall) strakk jo seg den gangen også over tidligere rekord. Romøren 2 ganger faktisk.

Tror kanskje Vikersund får beholde rekorden ei stund, muligens ny rekord under VM neste år, men tviler sterkt på at Planica endrer bakken før nye regler kommer. Vikersund er vel bygd maksimalt ifht dagens gjeldende regler?

Når vi først endelig har fått en hopptråd her:)

Alle vet jo Myrmo var siste verdensmeste i langrenn på treski (74).

Vet du/dere hvem som var siste verdensmester på treski i hopp?

(gjelder ikke kun skiflyging, men alle hopp-VM)

Hoppentusiastene Tomm & Håvard satte "Arne Topplue" (Arne Scheie) grusomt fast på dette spørsmålet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.