Gå til innhold
  • Bli medlem

smøre poter med vaseline før skituren


mariussteen

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei.

Så lenge det ikke er vann i den kan du sikkert bruke denne.

Selv brukte jeg alltid potesalve kjøpt i den lokale dyrehandelen, drøy og varte lenge.

Et annet tips jeg har blitt sett brukt er å gi hunden Omega3 tilskudd i foret, dersom hunden allerede har tørre eller sprukne tredeputer

eller som forebygging (har ikke brukt dette til egen hund), flere har gode erfaringer med dette i tillegg til f.eks. potesalve/sokker på de tøffere turene.

Det å klippe ned pels mellom tredeputene på potene bør gjøres. Det fester seg mer snø, som senere blir isklumper, som i sin tur gir såre poter dersom man ikke klipper pelsen kort. Det er sakser med butte ender å få kjøpt, hvilket gjør risikoen for stikk minimal når man klipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så lenge det ikke er vann i den kan du sikkert bruke denne.

Selv brukte jeg alltid potesalve kjøpt i den lokale dyrehandelen, drøy og varte lenge.

Et annet tips jeg har blitt sett brukt er å gi hunden Omega3 tilskudd i foret, dersom hunden allerede har tørre eller sprukne tredeputer

eller som forebygging (har ikke brukt dette til egen hund), flere har gode erfaringer med dette i tillegg til f.eks. potesalve/sokker på de tøffere turene.

Det å klippe ned pels mellom tredeputene på potene bør gjøres. Det fester seg mer snø, som senere blir isklumper, som i sin tur gir såre poter dersom man ikke klipper pelsen kort. Det er sakser med butte ender å få kjøpt, hvilket gjør risikoen for stikk minimal når man klipper.

Støtter potevoks og grundig klipping mellom tredeputene. Et tilleggstriks er å venne hunden gradvis til strøsingel. Du vet; den nye strøtingen som får syklene til å punktere. Den er såpass skarp at den herder potene ved vettig bruk. Vet om fuglehunder som har hatt det stoffet i luftegård med gode resultater. Kanskje det hadde vært noe i stedet for laminat e.l. i heimen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme produkt selges vel som spenol i butikken. Pass deg for denne på kaldt føre, vannbasert!

Nei, Spenefett er IKKE det samme som Spenol man får kjøpt i butikken. Har gode erfaringer med spenefettet fra FK - inneholder ikke vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.