Gå til innhold
  • Bli medlem

Ullbukse for fritidsbruk og som stillongs


vidarvale

Anbefalte innlegg

Før var det stillongs – blå ensfarget og tettsittende. Nå finnes ulloverdelene i flere varianter og farger, og kan brukes både som moteplagg og varmeplagg. På en DNT hytte eller et høyfjellshotell så går folk flest rundt i ulloverdel både før, under og etter tur. Og dette er selvsagt midt i blinken for en ryggsekkturist. Men så var det dette med benklærne, her er de samme tettsittende, og heldigvis så er det bare de færreste som sprader rundt i disse. Jeg ender derfor opp med å måtte bringe med meg en egen innebukse, og det er plass og vekt jeg godt kunne tenkt meg å unngå.

Men her om dagen så fann jeg denne Bergans Torvull buksen på nettet, kanskje den er den jeg søker. Prisen er oppgitt til 800 kr, noe som var i overkant. På Bergans sidene er de merket med «New», så det er kanskje ikke så mange som har erfaringen å dele. Men er det noen som har tilsvarende bukser å anbefale, dvs en ullbukse som kan brukes som innebukse, varmeplagg på vinteren og som nød/backup bukse om sommeren.

Jeg har klokketro på ullens luktslukende egenskaper, og vurderer ikke noe annet.

1906_greymelange.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis Bergans vil ha 800kr for den så er det minst 400kr i Bergansavgift.

Håper likevel mange av dere kjøper den slik at billigprodusentene ser at det er ett marked for den. Da begynner de å produsere og da kjøper jeg 8) Koseplagg som dette investerer jeg ikke i "hitech" merker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i resonnementet ditt. fint å kunne ha et plagg også som funker uten noe over. Uten å ha prøvd denne så synes jeg det ser ut til å bli for klumpete nederst, og med så mye lommer og strikk i livet vil jeg tro at den blirubehagelig å ha under buksa (og hoftebeltet).

Jeg har heller med ei lett fleecebukse. Veier ikke mange grammene i sekken, og kan brukes om kvelden uten at det ser alt for rart ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Var en tur innom fabrikkutsalget til Devold i Langevåg, og hørte om de hadde en bukse som kunne brukes alene uten blygsel, og som varmeplagg innenfor en skallbukse. Utenom de vanlige stillongsene så hadde de en Optimum bukse i ull, som vist under. Jeg prøvde denne, og den var rett nok ikke tettsittende, men det ble for mye slark. Denne passet ikke til formålet, men er kanskje rett i blinken for curling gutta.

doc_887_2_detail2.jpgdoc_886_2_detail2.jpg

Navn OPTIMUM pants

Produktnummer 187-129 242

Størrelse XS-XL

Materiale 100 % merinoull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Her finner du favorittullbuksa! Om du vil ha en tynn og slitesterk ullbukse eller du ønsker deg en varm og tykk ullbukse for kalde vinterdager.

Alle buksene strikkes i 100% ull eller 100% alpakka, og kan vaskes på ullprogram i vaskemaskinen.

Sjekk gjerne bloggen til graveniid også, og les om mange spennende ekspedisjoner:-)

Sjekk www.graveniid.no

post-12247-133474775445_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.