Gå til innhold
  • Bli medlem

Er Riva utdatert?


Torgis

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd en 3-4 nettbutikker, men sliter med å finne Riva I, II eller III bindinger! Har disse gått av moten? :twisted: Har et par på et gammel skipar, men skal kjøpe nye ski og tenkte å kjøpe et sett til nye-skia også. Men siden jeg ikke finner; er det en annen binding(-stype) som har tatt over for Riva'en, f.eks. Cobra? Jeg bruker altså bare disse til å gå bortover med, ikke noe avansert telemark. Og siden jeg gjerne vil bruke de gode skiskoa mine, har jeg lyst på ein wire-binding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cobra r4 er alternativet til riva 3. Jeg bruker de og de fungerer helt supert. Men som sagt tidligere i tråden finner du mye på finn. Det kan være du må kjøpe ski med binding, men du kan fort komme billig ut med et par gamle ski på kjøpet:) Har også sett en del riva 3 bindinger på bruktbutikker, gjerne påmontert ski der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeey hunden min heter riva! :D riktignokk oppkallt etter båten riva da :D

hehe Morro :D

Takk for tips! Jeg burde sikkert ha skifta binding til en BC, men jeg har for gode sko til å gi slipp på dem :P Tror jeg flytter over bindingene fra gamle til nye skia og kjøper kanskje en Voile-binding etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de hvite forsvarsbindingene ganske like? Mine Ræva bindinger er veldig like de.

Tror du vil oppleve en ny verden med Voile pga. løs hæl. Er du redd for tå slitasje på go skoa finnes det noe som kalles for smiley plates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var i forsvaret hadde vi fått natoplast, men likevell brukte vi de gamle bindingene, begrunnelsen var vel at vi da ikke trengte egne skisko. Gjetter på at det fortsatt er mange i førstegangstjenesten som bruker den gamle drittbindingen av samme grunn.

Ikke at den nye er spesielt god. Fikk et par billig og monterte på noen fjellski jeg hadde liggende. De knirker mye, er ikke noe gode å kjøre med, men er greie nok å gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.