Gå til innhold
Hdahl

Ørretfiske nærliggende Ålesund

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen som vet om noen fine ørretvann i overkommelig "helgetur-avstand" i ålesund området? Sitter her å sikler etter at snøen skal bli helt borte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hjertelig velkommen inn på Engesetdalsvannet. Er så mye fisk der at det er nærmest en tragedie å dra garn. Spes nå som isen drar så bruker vi å få veldi mye. Makk og spinner fra lang er ikke så effektivt, men får du lånt en båt så er oter og dorging helt ok. Fisken er stort sett pen pannefisk, men vi fikk opp til 3kg i fjor. Ikke langt å gå eller fint å campe da. Isen er kun borte ved utløp foreløbig, men fortsetter denne tempen her så reiser den nok snart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også har du ett vann oppe i Fannedalen, ligger ca 40minutter fra Ålesund (10-15min fra Engesetdalsvannet)

( http://www.haram.kommune.no/Artikkel.aspx?AId=230&back=1&MId1=1187&MId2=&MId3=&Print=1& )

Stort vann med mye fisk. Har bare fisket med garn der å resultatet var stort sett fiskpannefisk. Veit ikke om der er mye storfisk, men vil tru der er noen som lurer rundt oppi der :twisted:

Der er også utelige av båt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt å ta med sønnen min på kanotur med overnatting på Engesetdalsvatnet. Noen som har tips om hvor vi kan sette fra oss bilen, sjøsette kanoen og hvor det er mulig å sette opp telt. Tips om fine teltplasser? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.