Gå til innhold
  • Bli medlem

Kart og planlegging av tur


GodTur

Anbefalte innlegg

Annonse

Meningen er å bevege seg inn i terrenget. :-)

Norgeibilder var utrolig tregt, men det er kanskje bare akkurat nå? Selv har jeg brukt ut.no en del. Greie kart så langt jeg kan se.

Ser ut som om jeg må ty til gamle triks som innkjøpte kart, linjal og kulepenn om det ikke finnes noen artige verktøy. Jeg planlegger å gå Rendalen på langs fra sør til nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen er å bevege seg inn i terrenget. ;)

Norgeibilder var utrolig tregt, men det er kanskje bare akkurat nå? Selv har jeg brukt ut.no en del. Greie kart så langt jeg kan se.

Ser ut som om jeg må ty til gamle triks som innkjøpte kart, linjal og kulepenn om det ikke finnes noen artige verktøy. Jeg planlegger å gå Rendalen på langs fra sør til nord.

Gode verktøy dette. Du kan også bruke en tynn hyssing til turplanlegging, da denne er fleksibel og kan legges rundt svinger :) Bare huske å mål hyssingen med linjalen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste kartene finner man på Finn.no Der har man mulighet til å se terenget i 3D. I tillegg kan man velge hvilken vinkel man skal se fra. Da vil man se fjell og daler som man trodde bare var en liten haug. Kjempekart. Men det er noen 'huller' der terenget vises dårlig. Kjapp er den også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste kartene finner man på Finn.no Der har man mulighet til å se terenget i 3D. I tillegg kan man velge hvilken vinkel man skal se fra. Da vil man se fjell og daler som man trodde bare var en liten haug. Kjempekart. Men det er noen 'huller' der terenget vises dårlig. Kjapp er den også

Hva har man kart til?

Prøv http://ut.no/kart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Visst du skal følge DNT sine ruter så står det som oftest noe i rutebeskrivelsen på f.eks. ut.no eller på turistforeningen.no. Ellers er det som oftest inntegnet på 1:50 000 turkartserien (med den usikkerheten det innebærer). Vet ikke om det er noe nettkart enda som har inntegnede sommerbroer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.