Gå til innhold
  • Bli medlem

Skisenter på vei til Bergen


Henrik.S

Anbefalte innlegg

Annonse

På Voss resort er det hvertfall mulighet for mye offpist! Øverst i anlegget og over tregrensa er det fine forhold for løssnøkjøring, deretter litt offpist mellom bjørkebusker/trær lengre nede, for så å ta fatt på krevende, men spennende skogsløyper i nedre del av anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste valget for dere blir vel Voss Resort, det er størst av de nevnte og har det største utvalget både hva gjelder bakker og offpiste (både skog og fjell, samt varierende vanskelighetsgrad. Men for best offpistekjøring må dere følge værmeldinga. Følg med på yr.no og på skiinfo.no og dra til enten Myrkdalen, Voss Resort, Røldal eller Sauda avhengig av hvem som har fått mest snø de siste dagene (og evt. dit det er oppholdsvær/sikt om dere ikke bare vil kjøre offpiste i skogen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få gangene det er bra føre på Voss er det bra der! Mange muligheter for off-piste, men er veldig ofte dårlig føre... Jeg syns Myrkdalen er fantastisk! Det er ikke så stort, men flotte muligheter for off-piste, og mye tryggere snøforhold enn på Voss. Samtidig er det god stemning og fin natur. Ta med fellene, er mange muligheter for kort "labbing" som gir mange fine svinger i urørt/ delvis urørt snø!

God tur, uansett hvor dere reiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få gangene det er bra føre på Voss er det bra der! Mange muligheter for off-piste, men er veldig ofte dårlig føre... Jeg syns Myrkdalen er fantastisk! Det er ikke så stort, men flotte muligheter for off-piste, og mye tryggere snøforhold enn på Voss. Samtidig er det god stemning og fin natur. Ta med fellene, er mange muligheter for kort "labbing" som gir mange fine svinger i urørt/ delvis urørt snø!

God tur, uansett hvor dere reiser!

Jeg trodde Myrkdalen var en del av voss skisenter? Eller tar jeg helt feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrkdalen er helt selvstendig. Det ligger ca. 20 minnuter fra Voss.

Jeg er ikke enig i av Voss Resort sjeldent har bra føre. Bodegaen og andre åpne områdene er utsatte og kan fort ha dårlig føre, men alle de flotte områdene i skogen, mellom hyttene og under heisene er godt beskyttet fra vinden. Samtidig ligger de ulike områdene vendt i forskjellige himmelretninger slik at du noen av dem alltid ligger i le og får mye snø.

Myrkdalen er mer snøsikkert, spesielt merkes dette på forsesongen. Problemet med Myrkdalen er at det nesten alltid er litt vind der slik at snøen i de åpne områdene nesten alltid er vindpåvirket og det er lite god skogskjøring i Myrkdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye enig i det som er skrevet her.

Nå bor jeg ikke i Bergen for tiden, men når jeg gjør det drar jeg stort sett til Voss Resort. Det skal være veldig stor forskjell i snømengde og føreforhold før jeg kjører den ekstra biten til Myrkdalen (Voss Fjellandsby). Det varierte terrenget på Voss slår du nesten ikke i Norge. Eikedalen er for så vidt greit nok, og hadde i hvert fall Nordeuropas lengste stolheis. Vet ikke om de har fått opp farten på denne nå, men før var det et spørsmål på om du kom til å kjede deg i hjel, eller fryse i hjel, på vei til toppen.

Røldal er veldig bra på snømengde og det kan kanskje forsvares å kjøre Haukeli for å få med seg Røldal om det er litt labert på Voss. Selve anlegget er imidlertid veldig lite, og det er frikjøringsmulighetene som bærer hele stedet for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.