Gå til innhold
jason

Ikke lett å være jeger

Det er 2699 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

ikke lett å være jeger Skjult lenke - logg inn for å se den

noen andre som har noen fine jakt historier ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som ren skjær bullshit spør du meg :shock: sikkert en full hviterusser som skjøt seg sel i benet og lagde en bra historie for å ikke bli ledd ut på puben! Hallo ^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis han er så idiotisk dum at han forsøker å avlive skadeskutt vilt med geværkolben så fortjener han vel ikke noe bedre.

En jeger gjorde noe tilsvarende en gang på 1960 tallet. Jeg mener det var en lege fra Stavanger. Han skulle avlive en skadeskutt hare, holdt hagla i løpet og slo den med geværkolben. Resultatet ble at det skuddet som ikke var brukt på haren gikk av og rett i magen på legen. Det ble slutten på visa både for haren og jegeren.

Jeg ble fortalt denne historien av min onkel like etter at jeg, som 16 år gammel gutt, hadde kjøpt min første hagle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har man dårlig nok sikring kan man jo slå kolba i bordet, og skudd kan gå av. om det var det som skjedde her er nok lite sannsynlig. men jeg ville aldri dunket geværet med vilje i noe. ihvertfall ikke med LADD VÅPEN!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner en som var på jakt og bikkja tok haren. Den bet den ikke ihjel men skadet den og lå og holdt på den. Vedkommende skulle "spare" ammunisjon og tok riktignok ut patronene før han dæljet til haren med geværet. Resultatet ble jo selvfølgelig at geværkolben røk tvert av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 2699 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av AmundJS
      Hei, er det noen her som vet om forskjellige typer pakkrammesekker? Idag har jeg en Bergans PowerFrame 3810 og er storfornøyd med den, men kan trenge en mindre sekk. Helst rundt 60-80L men med en ramme med visse detaljer som PowerFrame har. For eksempel så er jeg avhengig av disse rørene som stikker opp av ramma, da disse brukes til å bære rifle, ekstra bagger, poser, og mye annet. Vil gjerne også ha en L-formet ramme, da det gjør det mye lettere å pakke vedsekker/bensinkanner osv men L-ramme er ikke et "must".
      Jeg har sett en del på Norrøna Reconpack, men denne er også for stor og for dyr, har også sett på Eberlestock sin Mainframe men denne mangler disse to knaggene. 
      Eventuelt noen som har prøvd seg på å lage en annen sekkepose til PowerFrame? eller vet om en type sekk som lett kan festes på ramma uten å bli ubehaglig på grunn av stropper som festes på tvers av skulderremmer/ryggen? 
      Jeg setter stor pris på alle forslag og hjelp  
    • Av Iren Hansen
      Jeg har kun litt erfaring med storviltjakt og trenger råd og tips på hvilke tradisjoner som brukes for å sikre at man får riktig møring? Hvis til eksempel mørningstermometeret mitt går i stykker, er det metoder for å se om kjøttet er ferdig mørnet? 
    • Av GrundeL
      Leseverdig artikkel om eiendomsretten: Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Vebjørn Holmslet Astad
      Navn: Litt frå jaktåret 2017
      Kategori: Medlemmenes egne videoer (friluftsliv)
      Dato lagt til: 2018-03-27
      Innsendt av: Skjult lenke - logg inn for å se den

Har samla opp någen fine situasjoner fra jaktåret 2017 her. Ser fram te høsten igjen

Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Vebjørn Holmslet Astad
      Har samla opp någen fine situasjoner fra jaktåret 2017 her. Ser fram te høsten igjen
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.