Gå til innhold
  • Bli medlem

Plastemballasje til å pakke inn ski?


Drumlin

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg reiser til fjells, og frakter skiene på taket av bilen, blir de ofte svært skitne av alt støvet, saltet, etc som spruter opp rundt bilen. Jeg har derfor forsøkt å finne noe plastemballasje som jeg kan ha rundt skiene. Da har jeg kommet over dette, som burde gjøre jobben. Men har har ikke bruk for 250 meter (100 m er også for mye). Er det noen som vet om jeg kan kjøpe dette i mindre kvanta noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få tak i ett rør som er stort nok med 2 endelokk. Da binder du fast røret og når skiene skal på plass pare dytter du de inni og setter på lokket. Lokket i front bør sikres med noen skruer. Ulempen med dette er at du ser ut som en rørlegger på tur. Rørleggeren har forøvrig opp til 110mm pvc rør ellers må du til noen som driver med ventilasjon og få tak i rør laget av metall. Disse tror jeg er billigere også.

Sånne plastpølser har de på byggevaren til å pakke listverk i. Der kan du sikkert få ett par meter gratis

Ellers holder jo en vanlig skipose kjøpt på sporten, skiene reine og fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rør og skipose vil nok beskytte. Utfordringen er at jeg bruker et Thule Xtender skistativ (se bilde). Da er det ikke plass til rør eller tykke poser. Trenger altså noe tynt som kan trekkes over hver enkelt ski.

car_photo_349192_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme stativ som deg, og bruker vanlige skitrekk uten problemer, både på fjellski, frikjøringsski og langrennsski. På noen langrennsski må jeg legge de ved siden av hverandre, ikke såle mot såle, men det er pga spennet i skia, ikke trekket. Det bygger minimalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.