Gå til innhold
  • Bli medlem

50 cm snøplugger 17 g


bolletog

Anbefalte innlegg

Annonse

Bare for å oppklare noe som ser ut til å være en misforståelse.

8 stk snøplugger fra Helsport veier 70 gram tilsammen! Om de hadde veid 70 gram pr. stk ville posen veid over et halv kilo.... Jeg tar med både fire og fem slike Helsport-poser på de store turene mine med flere telt i en gruppe. Jeg kan love dere alle at jeg ikke tar med over to kilo med snøplugger på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppklare noe som ser ut til å være en misforståelse.

8 stk snøplugger fra Helsport veier 70 gram tilsammen! Om de hadde veid 70 gram pr. stk ville posen veid over et halv kilo.... Jeg tar med både fire og fem slike Helsport-poser på de store turene mine med flere telt i en gruppe. Jeg kan love dere alle at jeg ikke tar med over to kilo med snøplugger på tur...

At 8 snøplugger på en halv meter veier rundt en halv kilo er nok riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppklare noe som ser ut til å være en misforståelse.

8 stk snøplugger fra Helsport veier 70 gram tilsammen! Om de hadde veid 70 gram pr. stk ville posen veid over et halv kilo.... Jeg tar med både fire og fem slike Helsport-poser på de store turene mine med flere telt i en gruppe. Jeg kan love dere alle at jeg ikke tar med over to kilo med snøplugger på tur...

:lol: Jeg tror du tar feil her! Pakken med 8 plugger veier IKKE 70 gram, men ca 560 gram + posen.

Fram med kjøkkenvekta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe veldig rart! Har tatt dette litt seriøst og faktisk funnet fram kjøkkenvekta. Det var til liten nytte. Kjøkkenvekta her i huset måler så grovt at jeg måtte ned i boden for å finne en liten brevvekt som ikke er brukt på flere år. Må derfor ta forbehold om kalibrering og taravekter.

Pluggene varierer en del i vekt. Denne meget tynne aluminiumskvaliteten er valset i litt ulik tykkelse derfor veier de letteste 9,2 gram og den tykkeste 12,7 gram. Det betyr at de veier omtrent like mye som en vanlig campingplugg.

Er ikkke lenger helt sikker på om vi snakker om de samme pluggene. Er det brevvekten som spiller meg et puss? Tror dypest sett mitt forsøk på å oppklare bare har bidratt til forvirring. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe forumfolket ordner opp, tror jeg nesten får bestille en plugg fra fjellsport og sjekke hva det er for noe...skal du ha 10 helsport 50cm snøplugger blir det jo 700 g, mens 10 fjellsportplugger veier 170 g....for meg så blir det verdt pengene å kvitte seg med 0,53 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra fjellsport sine sider:

Solid snøplugg/ Sandeplugg i aluminium Lengde: 50cm Bredde: 35mm Vekt: 17g --- Engelsk (NB! Helsports plugger er også produsert i England) produsert solid snøplugg/ Sandplugg i aluminium. Fungerer også godt når den settes opp som snøanker.

Solid 8) 3,5*50 cm aluminium = 17 gram. Det blir vel omtrent aluminiumsfolie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dyb filosofering rundt snøplugger så kom jeg på ideen om å fylle vanlige platposer med snø og grave de ned.

Så jeg tok to plastposer, en i den andre slik at du får fire håndtak i ett håndtak, og prøvde å dra i håndtaket og den andre enden....ganske krafting, jeg måtte dra ganske hardt i posene for at plastikken skulle strekke seg litt. Så kunne en feste bardunen i håndtaket som blir laget av de fire plastposene

tror faktisk jeg må teste dette ut en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plastposer blir ganske vriene og få opp hele fra snøen da... Dumt om du skal på ukestur og flytte camp mange ganger.

Men, for helgeturer med en campsite er det jo ingen dum ide.

Fins jo varianter av "ankre" av forskjellig tekstil også da. Cordura og lignende som tåler litt kontakt med en spade og slikt.

Evt kan man sy slikt selv enkelt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste om man er under tregrensa er jo å hugge seg noen greiner. Kan stikkes ned i snøen eller graves ned. Det beste er at de ikke veier noe i sekken :)

Ellers er disse veldig lette 5,7gram men bare 15cm lange http://www.zpacks.com/accessories/stakes.shtml

Denne ser fin ut med 28gram http://www.backcountrygear.com/catalog/accessdetail.cfm/SMC200

Litt større titanplugg drøye 20cm på 20gram http://www.travelcountry.com/shop/snow-peak/lanterns/snow-peak-titanium-peg.html

31cm 44gram http://www.needlesports.com/Catalogue/Camping-Equipment/Tents/Tent-Accessories/Extra-Large-Alloy-Snow-Peg-TER-SOSSTAKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.