Gå til innhold
  • Bli medlem

Svea 123 kombinert med Optimus Terra Weekend kokekar?


oyvindbl

Anbefalte innlegg

Jeg har en SVEA 123, og et Optimus Terra Weekend HE kokekar med sånn varmeveksler dings under. Jeg oppdaget nå at SVEA'en passer perfekt oppi Weekend settet hvis jeg legger den i en neoprenpose (som egentlig er laget til fotolinse), og da riper den heller ikke opp non-stock belegget. Det store spørsmålet er om varmeveksleren gjør jobben sin som den skal, eller om den vil medføre for at det blir for varmt på tanken i SVEA'en.

Noen som har prøvd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får være den som tester. For varm svea er uproblematisk. Ventilen i påfyllingslokket løser ut.

Først får du en flamme som et stearinlys.

Reagerer du ikke da, vokser denne ganske raskt, og til slutt har du flammekaster.

Har hatt flere slike opplevelser med 8R, og for store kjeler.

Skjer det, så fjern kjele, steng av

Blås ut flammen, og la den kjøle helt ned.

Du trenger ikke å teste ventilen inni teltet første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Helt enig i at det funket bra, men jeg synes den bølgete metallringen under kjelen passet litt dårlig på kjelestøtten. De stod liksom ikke helt innpå.

Nå bruker jeg et kokekar fra Primus, Litech Trek Kettle, som passer enda bedre når jeg pakker det sammen, og står stødigere på kjelestøttene. Det har ikke sånn energisparende dings under, men koketiden er ikke merkbart dårligere for det. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.