Gå til innhold
  • Bli medlem

Møter med elg i skogen


Steggen

Anbefalte innlegg

Tror den eneste grunnen til at en elg skal bli aggresiv er om man kommer imellom den og kalven.

Hund er selvfølgelig irriterende for elg, og den har ikke alltid overtaket. Er hunden din smart nok til å angripe en elg, samtidig som den ikke er i bånd, så har du deg selv å takke.

Har møtt på elg i nordmarka tre ganger, to av dem har jeg gått på den så nærme at jeg nesten kunne ha tatt på'n. Hver gang har elgen valgt å løpe raskeste vei unna, selv opp fjellskrenter.

At trådstarter skal gå rundt i marka redd for elg, høres heller tvilsomt ut :wink:. Jeg er mere redd for MORDER-tiuren, norges desidert farligste dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en episode med en elgku for noen år siden. Gikk i mine egne tanker og oppdaget ikke elgen før den var en 5 meter unna meg, litt til siden for stien. Videre gikk jeg i en sirkel rundt elgen, skulle jo komme meg til toppen av fjellet, men ble litt bekymret da den begynte å snu seg etter meg. Jeg kom rundt den og var vel en 10-15 meter unna, med ryggen i mot, da den plutselig gikk til angrep. Rakk såvidt å kaste meg til siden bak et tre før den for forbi! Glad jeg var så rask med å reagere, ellers kunne det gått ille. Har hatt respekt for elg siden da :)

Det var forresten ingen elgkalv å se i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.