Gå til innhold
  • Bli medlem

Offpiste-/randonnékjøringsmuligheter under tregrensa på Østlandet


500fjell

Anbefalte innlegg

Hei!

Pudderalarmen er gått over store deler av vårt langstrakte land denne helga. På søndag vurderer vi en randotur. Delvis grunnet stor skredfare i høyfjellet velger vi å gå for en ås på Østlandet (mellom Moelv og Asker en plass). Hadde vært fint med en noe vedvarende bakke på noen hundre høydemeter der det ikke er for tett skog til at man kan kjøre ski. Vurderte østsida på Mistberget, men er vel redd for at skogen er for tett der?

Tips? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt i området der du tenker, men Bukollen i Vassfaret tror jeg har noen muligheter. Prøvd meg før, men i en meter snø med truger på beina ble det for tungt for meg, kom aldri til topps. Var der i høst, det ser jo ut som det kan være mye moro ned derfra. Muligens for lite snø nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte litt ved hurdal skisenter i går. Er litt for lite snø ennå mange plasser, fort gjort å hekte i kratt og kvist skjult under snøen. Men stort sett går det noenlunde greit. Vær obs på at det mangler såle under løssnøen. Tror det generellt er mindre snø her oppi enn det er litt lengre sør. Var bare 20-30cm lett løssnø før siste snøfallet. ca 50 cm nå.

Østsida av Mistberget er ganske tett såvidt jeg husker. En mulighet kan være å følge høyspenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.