Gå til innhold
  • Bli medlem

Trøbbel med sene og spole.


håvard_

Anbefalte innlegg

God ettermiddag.

Jeg har benyttet meg av etterjulstilbudene og kjøpt meg en ny snelle.

En shimano av størrelse 2500.

Da jeg jeg hadde lagt på ny sene på spolen ville ikke senen bli liggende. Det "spretter" av 4-8 meter når spolen står stille på bordet. Jeg har fulgt gode råd og sveivet på senen i samme retning som den lå på plastikkspolen fra fabrikken.

Som i denne videoen (

)

Noen som har erfaring med dette? Har jeg lagt den på for løst?

Senen som ble benyttet er: Berkley Triline Sensation .24.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har nok en kombinasjon av for mye tvinn på snøret og for mye snøre på spolen.

Ett godt tips når man skal legge på snøre, er å vente til man kommer ut på tur, eller fylle opp badekaret med vann.

Man fester snøret på snella og legger spolen i vannet eller i badekaret. Så er det bare å sveive som krampa tar det. Når spolen går rundt blir det motstand slik at man får ei godt pakka snelle (best med storspoler, med mindre må man holde litt igjen for å få det stramt nok), og spolen vil vri seg i vannet etter hvor det dannes spinn på snøret. På denne måten slipper man masse tvinn på snøret og relativt godt pakket spole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.