Gå til innhold
NJB

Primus Eta Express eller Optimus Crux m/ Primus Litech Trek Kettle?

Det er 2725 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har i dag en Optimus Crux gassbrenner m/ Primus Litech Kettle. Passe liten og bra vekt for solo turer. Eneste problemet er at det er litt vind utsatt og at den sprer ikke varmen så godt under Primus Litech koppen.

Så mitt spørsmål er: Ville en Primus Eta Express brenne bedre uten fare for å slokke ved litt vind og om den fordeler varmen bedre? Eller ville dere bare kjøpt ett sammen legbar vindskjerm i aluminiums folie ala den som er orginal til Primus omnifuel? Noen som har erfaringer med de to og hva dere ville valgt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

primus etaexpress ser jo for så vodt fin ut den. Men da trenger du jo ikke lenger de gamle kjelene. kan bruke crux`n på sommeren og vinteren med vindstille dager, også etaexpress der det blåser litt mer. Men er jo like greit og anskaffe seg en vindskjerm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest PaperCut

Jeg har Eta Express, og den vindskjermen er nok mer til nytte i teorien enn i praksis. Lag heller en vindskjermløsning selv.

Når det gjelder Optimus vs. Primus brennehode, synes jeg Optimus ser ut til å spre flammen noe bedre enn Primus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 2725 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.