Gå til innhold
  • Bli medlem

Reklamasjon Bergans Dermizax gamasjer?


johnpd

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et par Bergans Dermizax gamasjer som jeg har hatt i en 4-5år og har vært helt fantastiske, Helt vanntette og tålt det mest utrolige, men i vår var de begynt å bli ganske så slitte og stakkarslige.

Jeg kjøpte da, i mars 2010, et par nye Bergans Dermizax gamasjer som jeg tenkte kom til å holde like lenge. Jeg har ikke brukt dem mer enn på en 7-8dagsturer da jeg ofte har valgt å bruke de gamle og slitte istedenfor. Men igår når jeg tok dem på meg oppdaget jeg at på innsiden av gamasjene (ja, begge to) var det kommet flere små hull rett over sømmen som går rundt hele gamasjen ved ankelen.

Er Bergans god på reklamasjoner?

Har produktene deres blitt så mye dårligere siden sist jeg kjøpte gamasjer eller har jeg vært uheldig?

Hva kan jeg forvente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring både som selger av Bergans og forbruker er at Bergans er flinke på reklamasjoner. Til og med for flinke i enkelte situasjoner:) Skal ikke avgjøre noe på dine gamasjer, men gå til butikken der du kjøpte de og hør. De sendes inn til Bergans om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg hadde reklamasjon på en Bergens Rask bukse (glidelås) og tok med buksa til Magasinet hvor jeg hadde kjøpt den. Fikk ny bukse i løpet av en drøy uke.

Problemet du beskriver fikk meg til å sjekke Bergansgamasjene som jeg kjøpte til samboer i julegave, disse ser fine og hele ut ved sømmer, men er kun brukt 2 ganger foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv to stk bergans dermisax gamasjer. Erfaringen min er at de rett og slett ikke tåler bruk. 1 dag i alpinbakken med disse og borrelåsen løsner. Sydde selv borrelåsen fast på nytt med egen symaskin og problemet var løst. I tilegg er løsningen med strikk under skoen tafatt hvis man ønsker å bruke gamasjene på snøfrie områder. Is og berg spiser strikken til frokost.

Glidelåsen tåler heller ikke mye bruk. Etter en liten sesongs bruk åpner glidelåsen seg i bunnen... Tragisk, men etter min erfaring ikke uvanlig for bergans...

Det eneste som er fint med disse gamasjene er at de er fungerer yppelig som et grunnlag for den krative. Med symaskin kan man omvandle dette håpløse produktet til noe helt magisk. Spørsmålet er om det er verd 500,- ? Jeg holder en knapp på at de IKKE er det...

Jeg anbefaler derfor alle som ønsker ytstyr som holder mål å trekke bort fra bergans og heller se på de andre merkene som produseres i norge eller sverige. For et relativt lite pris sprang kan man finne en helt annen standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.