Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes kortfeller.


Blefanten

Anbefalte innlegg

Annonse
De sitter uansett, har brukt mine i 20 minus, ikke noe problem. Men jeg får ikke noe gli med dem, muligens fordi jeg er ganske tung og spennet i skia er veldig mykt (Åsnes Breidablikk).

Hei Babelfish. Jeg hadde de samme utfordringene mht gli. Jeg er mere enn tung nok for spennet. Impregnerte først fellene med montana fellevoks. Deretter klippet jeg av en liten bit i bakkant og prøvde en stund. Tok en liten bit til før jeg ble fornøyd. Kortfellene gled bedre og var mye bedre å gå med. Det eneste en må passe på er å ikke ta for mye av fellene. Har forresten alltid med felleimpregnering på lengre turer. Jeg har Åsnes Amundsen 200cm og veier 105 Kg. Var dette noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Tom! Jeg er 100 kilo og skia er vel 190, tror jeg. Skal prøve det du har gjort, å impregnere dem og så klippe av litt etter litt og se om jeg får til bedre gli. Viktig å finne balansegangen her, så man ikke klipper for mye og mister feste oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte av er lurt. Jeg har to parr feller. Det ene parret har jeg stusset ganske kraftig. Gir klart bedre gli, men fellelåssystemet er jo ganske langt opp på fremskia at noen supergli blir det ikke. Ulempen med de sussete fellene er først og fremst i brattere oppoverbakker med sekk eller pulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.