Gå til innhold
  • Bli medlem

mapsource


ninja-joar

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest PaperCut

Det fungerer ikke helt så greit DobbelNillssen... ninja-joar har helt rett i at mapsource hos Garmin er en oppdatering - den krever at "noe" er installert fra før.

Trikset er å laste ned og installere Garmin Training Center først. Da finner mapsource oppdateringen filene den vil ha og installerer glad og lykkelig :D

Mer info og nedlasting av GTC: http://www.garmin.com/garmin/cms/us/intosports/training_center

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til slutt lånt meg en cd av svigerfar som fungerte..

Men sliter med å legge over kart på riktig måte tror jeg....

Det jeg har funnet ut til nå er at jeg må markere alle kartbladene på hver cd og så overføre, men da får jeg ikke muligheten til å aktivere bare noen av kartene inne på gps-en.... hmmm

'er litt surrete dette...

Får heller ikke lagt kartene inn på minnebrikken som er satt inn i enheten..

???

Trodde ikke jeg var så rævva på datasaker... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å legge inn på minnebrikken må du lage en garminmappe på denne. Og så legge inn kartene slik at de ligger i samme mappestruktur som på gps,n Kan egentlig legge de inn på gps for så å flytte de manuelt over til minnebrikken. Men finnes sikkert en enklere måte. (har ikke minnebrikke selv så har ikke prøvd)

Du åpner en kart cd i mapsource og markerer hvilke kartruter du vil overføre. Ev åpne en annen cd og markere kartruter der også før du overfører for å få overført flere samtidig. På gps'n kan du kun velge den enkelte kart cd. ikke hver enkelt rute. I hvertfall slik jeg har det.

Har du prøvd Basecamp? Det er vel egentlig dette som er beregnet til 62s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du åpner en kart cd i mapsource og markerer hvilke kartruter du vil overføre. Ev åpne en annen cd og markere kartruter der også før du overfører for å få overført flere samtidig. På gps'n kan du kun velge den enkelte kart cd. ikke hver enkelt rute. I hvertfall slik jeg har det.

Det er dette jeg ønsker å få til.. slik at jeg kan aktivere de forskjellige cd`ene etterhvert som jeg ønsker...

Sånn blir det desverre ikke... Jeg har gjort som du sier, og merket av kartruter fra flere cd`er og overført til gps.

Når jeg så skal velge kart på gps`en så står de alle under 1 fane, altså jeg kan enten ha alle aktivert eller alle deaktivert...

Pussig...

Prøvde med basecamp også, og det så ut til å være enkelt og greit, men etter å ha brukt kartoverføringen så finnes ingen av de overførte kartene på enheten ???

Her er det noe muffens...

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut

Det er dette jeg ønsker å få til.. slik at jeg kan aktivere de forskjellige cd`ene etterhvert som jeg ønsker...

Sånn blir det desverre ikke... Jeg har gjort som du sier, og merket av kartruter fra flere cd`er og overført til gps.

Når jeg så skal velge kart på gps`en så står de alle under 1 fane, altså jeg kan enten ha alle aktivert eller alle deaktivert...

Pussig...

Prøvde med basecamp også, og det så ut til å være enkelt og greit, men etter å ha brukt kartoverføringen så finnes ingen av de overførte kartene på enheten ???

Her er det noe muffens...

noen tips?

Har du fått til dette før? Jeg tror alle kartrutene fra de forskjellige cd'ene blir lagt inn i en og samme fil - gmapsupp.img, og at funksjonen i GPS'en for å velge kart ligger på filnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.