Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes Sondre som tur og fjellski?


subs

Anbefalte innlegg

Har fått et godt tilbud på en pakke med Åsnes Sondre ski. Jeg har forstått at dette skal være en myk ski som passer til lettere løpere.

Selv er jeg 180 og 73-75 kg og går sjeldent med tung sekk, men drar gjerne pulk med barn i.

Kommer til å bruke skia på snaufjellet og i marka, både i og utenfor løypene.

Men, er dette skia egnet til mitt bruk, eller er den for myk (og har for kort smørelomme/lite spenn)?

Alternativet mitt er Fischer E99 men det blir en annen pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Sondre har mykere spenn men burde passe din vektklasse samt bruk.

Fordelen med Åsnes framfor Fisherskiene er uten tvil kortfellsystemet. Dersom du kjøper Åsnes Sondre ville jeg bedt om å få med kortfeller i pakken.

Jeg antar at du kan få testet spennet i skiene før kjøp. Enten ved hjelp av måleverktøy i butikk eller ved den gode, gamle papirmetoden.

Det er individuelle forskjeller fra par til par innen seriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

Har selv kørt på (en lidt ældre) Åsnes Sondre (205cm) i flere år nu (med NNN-BC + Alfa Skarvet). Jeg er 192cm/(86kg+ca 6kg oppakning). Skiene har virket fint for mig - både i spor med pulk og til top turer uden for spor. Den laver fine parallelsving i skareføre.

God allround ski der kan lidt af det hele. Den er måske lidt for blød til min vægt - jeg glider ikke så hurtigt som mine tur-makkere, til gengæld har jeg et supergodt fæste opad (med smøring, ikke feller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.