Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva fikk du til jul?


DrDamage

Anbefalte innlegg

Ble selv veldig glad for en bok jeg fikk av jentungen. Hun har skjønt det, det er helt sikkert. Av henne fikk jeg nemlig

Fjellføreren, De Beste Fotturene i 38 Fjellområder. Skrevet av P R Lauritzen og L Ryvarden, utgitt på Gyldendal...

I mine øyne den perfekte julegaven.

Hva fikk dere folkens? Og husk at det ikke alltid er de dyreste gavene som er de beste :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en Kinetics 30 cm lang pilk med en liten ambassadør snelle og 50 meter med 0.25 sene, og boka til Kristoffer Clausen. Også fikk jeg et vevd sitteunderlag.

I tillegg til en del annet, som kjøkkenutstyr og sånn. Egentlig masse jeg trenger.

Men det beste har allikevel vært maten, og KOSEN etter familiebesøk og middagen. En god kald en og lenestol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den julegaven som virkelig overrasket og varmet meg mest var et innrammet bilde fra min 17-årige datter som ikke akkurat prioriterer skiturer for tida. Det hadde følgende tekst:

"Kjære pappa.

Dette kortet/bildet gir deg privatsjåfør og turkamerat på diverse skiturer i vinter, så lenge du ordner opp med sjokolade og skismurning da."

Så desperate kan de bli når de driver og tar sertifikat og trenger øvingskjøring. Men lell a gut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den julegaven som virkelig overrasket og varmet meg mest var et innrammet bilde fra min 17-årige datter som ikke akkurat prioriterer skiturer for tida. Det hadde følgende tekst:

"Kjære pappa.

Dette kortet/bildet gir deg privatsjåfør og turkamerat på diverse skiturer i vinter, så lenge du ordner opp med sjokolade og skismurning da."

Så desperate kan de bli når de driver og tar sertifikat og trenger øvingskjøring. Men lell a gut.

En kjempegave :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tur turtøy og slikt her også.

Fikk en bok om villtmat på tur.

devold expedition ullundertøy sett, trengte nytt ullundertøy blir gøy å prøve denne snart.

10 liter med fritidsparafin til brenneren og teltvarmeren.

Men det viktigste i jula er god mat og god drikke og fammilien rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte lue til kona. LOWE ALPINE MOUNTAIN CAPE. Et forsøk på å kompletere utstyret hennes slik at hun ikke lenger har det å klage på når jeg innviterer til tur.

Tilbake fikk jeg ny sekk. Arcteryx Bora 80. Et godt bytte synes nå jeg. Dette var faktisk det eneste som stod på min ønskeliste, en helgardering for å unngå at nissen skulle velge alternativ to eller tre.

Min sønn på snart 16 fikk seg nye dermisax gamasjer, så nå slipper han å låne mine. Han blir 16 år den første februar og da blir drt ny skalljakke også, så får jeg sikkert også ha jakken min i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe friluftsutstyr på meg i julegave så i frustrasjon tok jeg turen innom amazon.co.uk og ebay.com, der fant jeg en vindlue og ansiktsmaske fra outdoor research, og et stykk skibriller fra rayzor. Alt til en rimelig penge :)

Hvor fant du ansiktsmasken? Har du en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg et par nye fjellstøvler fra Sporstnett, pakket dem inn og la dem under treet med til- / fralapp som viste at de var fra kona :). Fint med felleskonto!

Kona fikk randostøvler på samme måte.

Ikke som romantisk som blodige diamanter, men mer i fjellfolkets ånd....

På bursdagen ønsket jeg meg "en fjellhelg uten kone og barn" og fikk det. Bedre gave enn enhver materialistisk duppetitt. Ønsker meg det på neste bursdag også.

Ha en fortsatt god jul! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en stor bok om fugler, men ikke noe turutstyr.

Jeg er fortsatt på leting etter dunsoveposen som klarer en temperatur på ca -5 og som veier rundt et kilo...

Tror den mest overraska mottageren var Svigermor.

"Svigermor med stor S.

Sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fyrstikker som er "windproof" fra turkamerat som har erfaring med mine manglende evne til å fyre i vind. Fikk fløyte fra samme sted.

Av min bror som ikke eier interesse for friluftsliv fikk jeg faktisk varmesåler. Satt og lurte litt på hva jeg skulle bruke dem til da jeg kom på de siste ukers skiturer i marka med påfølgende tåtining. Madshus-skiskoene er ikke laget for minus 20. Så nå skal jeg trene på ski i hele vinter med govarme tær. Gleder meg til å prøve opplegget (kommer med egen lader og greier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en stor bok om fugler, men ikke noe turutstyr.

Jeg er fortsatt på leting etter dunsoveposen som klarer en temperatur på ca -5 og som veier rundt et kilo...

...

Har en prisagent ute på www.spadout.com. Fikk "tilbud" på Marmot Hydrogen til $270 fra Sunny Sport http://www.sunnysports.com/Prod/MRMBHL.html. Knall pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.