Gå til innhold
  • Bli medlem

Turkart over Nord-Finland?


Atli

Anbefalte innlegg

Annonse

Ok, takker for info :D

Er fortsatt tidlig i planlegginga, men tenker å starte oppe i Ivalojoki og så padle mot Kirkenes. Litt usikkert hvor lang tid vi har og når kameraten og jeg får kordinert fritida vår og slikt.

Padle-kompisen vil tilbake i Børgefjell, men jeg har lyst på Finlandstur til sommeren/høsten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei :)

Hvis du skal bestille topografisk kart over Finland har jeg her forklart fremgangsmåten steg for steg ved bruk av de linkene som er nevnt tidligere i forumet.

Jeg brukte selv litt tid på dette og ønsker nå å servere det på sølvfat for kommende kartbestillere :)

For å få oversiktskart må du gå inn her:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=384769&n=7633170&scale=16000&tool=suurenna&width=600&height=600〈=en

-Gå på settings huk av UTM sheet line system

-Trykk APPLY.

-Zoom deg ut til 1:800 000.

-Dra kartet dit du vil, eller trykk på ønsket område på det lille oversiktskartet til høyre for zoombaren.

-Du ser da en kode (noen tall og bokstaver, f.eks. W524)

-For å få rette kodene ved bestilling av 1:50 000 kart må du ha målestokk 1:800 000, dette står øverst til venstre på kartet

-Når du har funnet kodene for området du ønsker kart over går du inn på denne siden:

http://www.karttakauppa.fi/workspace.client_organization/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=1291

-Deretter skriver du koden inn i søkefeltet overst til høyre på siden og trykker

HAE TUOTTEISTA.

-Trykk ADD TO CART

-Dette gjentar du for alle kartene du vil ha før du trykker CHECKOUT for å gå til betaling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.