Gå til innhold
  • Bli medlem

Tøffe værforhold på Aconcagua


Anbefalte innlegg

Les artikkel og hør radioinnslag

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7425833

Jeg tolker det slik at de har vært ved Berlin da teltet ble sunnrevet. Akkurat dette med værvarslel er svært viktig når det gjelder det fjellet tror jeg! Mange som prøver seg uten å ha dette - og da kan det vel snart ende slik...? 30 minus og minst orkan høres noe heftig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

hehehe ikke bestandig det er like lurt å dra med BC teltet til toppen :lol:

Men de burde jo ikke gi seg bare pga en slik tur, neste gang hadde de garantert fulgt nøyere med på vær meldinga...

Ps: Håkon, jeg tenker på Acon i 2012. Skal du nedover igjen da tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jon!

Hyggelig!

Er ikke helt sikker på 2012, men tror det.

Jeg er faktisk der nå, skriver dette på Itaka (takk tipset om det, for øvrig...).

Motivasjonen mon er å også bestige Tupungato. Det var/er planen i år, men makkeren min har antagelig ødelagt hofta. Hva med en tobbelttopp igjen, Jon? Som Acon/Ojos for noen år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhh heldiggrisen, ikke den værste plassen å oppholde seg på før fjellturen starter!

Jeg er åpen for forslag, men må jo huske at vi sikkert klarte Ojos fordi vi ikke sleit oss ut på Acon.

Men hadde jo vært skøy med ett par stykker.

Du får ha lykke til med årets ekspedisjon!!

Turen er målet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.