Gå til innhold
  • Bli medlem

Nylon vs Seilduk


jobul6

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenk å handle en slik gammel Bergans ryggsekk fra forsvarsbrukt. Ser at disse er både i nylon og seilduk, og spørsmålet blir da, hva jeg bør velge. Sekken skal brukes mest til dagsturer i all slags terreng, hele året.

Har en idé om at seilduk er mest solid, men også tyngst??

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke nødvendigvis sterkere. De er gamle og vært lagret lenge. Om du er i butikken bør du prøve å rive litt i dem for å se om de er morkne.

Selv har jeg en i nylon og den har holdt seg bra den med verktøy osv oppi. Grei sekk med vonde skulderreimer. Dårlig polstret men det kan an jo gjøre noe med om man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor en slik sekk, de er jo verken praktiske eller gode i forhold til tilsvarende moderne alternativer?

Nylon er nok det beste. Tåler mer fuktighet og er mye sterkere. Vanlig lerret råtner hvis det ikke blir lagret tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor: Fordi jeg liker å ikke altid ha det nyeste og mest fancy. Er litt spesiell sånn. Bruker for eksempel tresko på de fleste turer sommerstid, og trives med det. Tenker en slik sekk har et litt mer nostalgisk preg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.