Gå til innhold
  • Bli medlem

Høye skisko mot operert ankel?


Erik1

Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag å skaffe til veie nye skisko for min gamle far. Tenkte på en høyere modell enn dem han har nå (standard Fischer), dette for å avstive en operert, utslitt ankel.

Ser for meg at 75 mm vil være mer stabilt enn NNN i dette tilfellet.

Er det noen som har forslag til sko?

Mvh

Erik1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er denne støvelen kun for telemarkkjøring, eller er den egnet også for vanlig skigåing?

http://no.fischersports.com/en/products_boot.php5?parent=60059&show=detail&id_product=18952

E

Kikket på den i butikken i dag. Den har helt stiv såle og veldig fin støtte sideveis, men en del bevegelse fremover. Det er absolutt en gåsko for fjelltur.

En annen som kan være aktuell er denne: http://www.oslosportslager.no/produkt/rossignol-bcx7-fjellskistovel-4972.aspx

Den er i BC-klassen, og dermed noe mer lettgått enn Fischeren. Har fin sideveis støtte, men noe bevegelse fremover. Skal han gå i løyper vil en BC-variant være bedre enn 75mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innspill.

Har kikka litt på Varg selv, men i dette tilfellet tenkte jeg gå for noe som ikke er like stivt som lær (for å minske trykket på ankelen sideveis). Høres bra ut at det er rom for bevegelse i kunststoffskoene, så disse kandidatene skal vi se nærmere på.

Stemmer det forresten at Varg har en tendens til å være litt små i størrelsene?

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.