Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellskistøvler - rossignol bc x7


fjellsnekker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har erfaring med rossignol bc x7 fjellskistøvler??

Jeg kjøpte åsnes amundsen fjellskipakke på xxl, og ble anbefalt disse (føler meg ikke helt trygg på anbefalingen). Jeg har fortsatt ikke tatt de i bruk, så jeg har mulighet til å bytte de.

Jeg fikk også med rottefella magnum binding, syntes den så litt overkill ut. Erfaringer på dette mottas med takk.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Min samboer er inne i sin andre sesong med disse støvlene og er greit fornøyd.

Hun kommer nok til å oppgradere både skiene samt støvlene til neste år, da hun har mer lyst på noen litt mer solide lærstøvler samt ski med mulighet for kortfeller samt litt mer innsving. Hennes nåværende ski er Rossignol bc59 og bindingene er Rottefella BC magnum.

Det eneste hun beholder i kombo'en hun har nå er altså bindingene.

Hun har vært fornøyd med skoene, de har vært rimelig vanntette.

Når det gjelder bindingene du fikk med på din pakke så vil jeg på ingen måte kalle disse "overkill" i forhold til skiene.

Jeg har selv brukt Åsnes Rago med BC magnum i 4 år nå og er meget fornøyd med denne kombinasjonen.

Det jeg ville vurdert var å bytte støvlene til noen gode lærstøvler til fjellskibruk, lærstøvler er lettere å holde vanntette ved riktig behandling over tid og selv så opplever jeg bedre komfort i lærstøvler enn støvler i kunstmaterialer.

Nå kommer det hele jo an på hvilket bruk du ser for deg, og hvor ofte/mye du skal bruke fjellskiene men mitt råd vil være å bytte støvlene

i et par lærstøvler av god kvalitet. Med bindingene og skiene samt et par skikkelige lærstøvler vil du ha en pakke som vil gi deg muligheter for varierte utfordringer/fjellskiopplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt disse skoene - merk preteritumsbruken. De satt ræva på min fot, og jeg har sjeldent opplevd så mye lidelse pr km pga sko. Mine hæler er dog litt breie, bla. gir crispi også samme "skade".

Ellers var skoa greie, en glidelåshempe tok kvelden, men dette var egentlig en skjønnhetsfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt disse et par år og er kjempefornøyd med dem. De kan bakes i ovnen for best mulig passform. Skoene kan kanskje oppleves som litt myke for seriøs høyfjellsbruk, men til normal turbruk er de veldig behagelige. Jeg vil anbefale skoene om de passer din fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :)

Jeg ser det er litt ymse erfaringer med disse støvlene. Jeg har ikke helt bestemt meg enda, syntes egentlig støvlene satt fint på foten.

Jeg skal prøve å komme meg opp på xxl i dag og sjekke alternativene. Når jeg kjøpte disse, hadde de bare lærstøvler til 75mm binding. Hvis de ikke har noe bedre utvalg går jeg for Rossignol.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den forrige modellen (BX6) til fjellturer hvor gåing er viktigere enn kjøring. Liker den kjempegodt. Den er smal i lesten, men passer den foten din går den rett på uten gnagsår. Jeg gikk laang tur første dagen med dem uten tegn til såre bein. De er varme i kulda.

Den eneste ulempen er at de ikke er så glad i vått påskeføre, men jeg har skjønt at det er laget en annen slags pløse på 7-eren som skal fikse dette problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.