Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste nettingundertøy i ull


UlvenKolbein

Anbefalte innlegg

Annonse

Har aclima ullnett med lange armer og forsterka på skuldrene. Veldig fornøyd. Bruker den vinterstid, den og skalljakke for aktivitet. Veldig fornøyd med den. Trenger ikke mer.

Har også brynje netting i synt og fornøyd med dem og. Men ikke like fullt så varm som ull, og vil nok lukte mindre godt ved bruk over tid sammenlignet med ull.

Skulle jeg veie dem opp, så vil jeg anbefale aclima med at de har forsterka over skuldrene ift bære sekk. Har brynje dette? Vet ikke.

Ull til vinter/kald 3sesong, og synt. til 3 sesong/veldig hard aktivitet vinter er min anbefalning. Kan sterkt anbefale brynce sin artic som kombinerer netting synt + ull i ett, men etter min erfaring skal det være svært kaldt før den er aktuell for aktivitet vinterstid. Lang tørketid hvis først blir våt, men utmerket som pauseplagg/camp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet mitt ble bedre da jeg fikk Aclima syntetisk nettingtrøye. Jeg fryser mye sjeldnere enn før - og regulerer temperatur mer fleksibelt.

I kaldt vær eller moderat aktivitet bruker jeg nettingtrøya+pluss ulltrøye under goretex. I mildere vær/høyere aktivitet bruker jeg bare nettingen under goretex.

Nettingtrøya isolerer bra og tørker svært raskt. Før jeg fikk nettingtrøye var jeg ofte avhengig av å skifte fra fuktig til tørt ullundertøy etter tur (bilturen hjem) og i pauser. Med Aclima nettingundertøy er behovet for å skifte til tørt undertøy mindre. Nettingen føles tørr og isolerer

godt uansett.

Kombinasjonen separat syntetisk netting + ull over er fleksibel og gjøre det lett å tilpasse til ulike temperaturer og aktivitetsnivå. Bare netting fungerer greit under goretex når det regner på sommeren - uten å bli for varmt, samtidig som det er varmt nok under høy aktivitet på høsten.

Jeg har longsen også, og bruker den på samme måte. Det skal være ganske kaldt før det er nødvendig med ullongs over nettingen. I kaldt være er likevel ofte ok å ha ull over - og åpne lufteglidelåser i goretexbuksa. Med god lufting er det ok temperatur under aktivitet, og med glidelåsen igjen er det varmt og godt i pauser.

Den store ulempen er at Aclima syntetisk netting lukter gris - og verre enn det. Etter en dags bruk er lukta utrivelig - og på overnattingsturer enda mer utrivelig. Det er ikke snakk om vanllig kurant svettelukt, men emmen stank av forråtning :lol:

Jeg har prøvd Aclimas netting ulltrøye. Den er også bra, luker greit, men tørker mye seinere enn syntetisk netting - og gir derfor ikke den samme følelsen av å ha tørre klær på seg uansett hvor svett du er.

Aclima syntetisk netting er slitestekt, tåler vask godt og tørker raskt. Det er kanskje en mulighet å vaske/skylle undertøyet hver kveld på hytteturer og andre turer med tørkemuligheter - for å slippe stanken. For min del har det blitt med intensjonen ;). Det burde ikke være noe problem å få nettingen tørr. Den er nesten tørr nok til å ta på seg rett fra vaskemaskinen - og er tørr etter en time på snora :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg mener at den beste nettingen er Brynje Super Thermo, dette er Brynje sin syntetiske netting som har vært på markedet lenge.

Super Thermo finnes med og uten forsterkninger, men det er lite kjent, tror det meste ligger ute på nettet nå.

HAr blitt fortalt at den største forskjellen på Brynje og Aclima sine nettinger er at Brynje dobbeltstrikker sine nettinger mens Aclima enkeltstrikker, dobbeltstrikk gir etter hva jeg har hørt bedre fukttransport og slitestyrke (sikkert flere fordeler og).

Snakket med en fra Brynje på messe og han kunne fortelle at de kommer med ullnetting i disse dager, både fin og grov (slik som Super Thermo).

Jeg har lenge brukt Brynje og er veldig veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.