Gå til innhold
  • Bli medlem

Ooops! det var visst en skiløper


rotehodet

Anbefalte innlegg

Annonse
Min tiltro til jegerstanden har fått seg enda ett skudd(!) for baugen.

Helt utrolig, at det er mulig - hva blir reaksjonen? Burde i det minste miste retten til å eie våpen / bedrive jakt for all fremtid.

at enkelttilfeller av ulykker får deg til å svekke til din tiltro til jegerstanden er for meg uforståelig. hva er tankerekken bak dette utsagnet? av 450 000 jegere i norge og sverige skjer det et fåtall ulykker hvert år. alle er selvfølgelig unødvendige, og kunne sikkert vært unngått, men jeg synes du drar ganske mange over kammen din her nå. ulykker vil allid skje, enten på jakt eller i andre tilfeller, det være seg i trafikken eller byggeplasser. at noen få er uansvarlige impliserer ikke at resten også er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg ikke tolker deg dit at du mener dette kategoriserer som "hendig uhell" og ikke bør adstedkomme noen videre reaksjoner?

Desverre ser vi hver eneste høst at noen blir skutt av sine jaktkamerater - alle som en skulle disse hendelsene vært ungått.

Zabel: bør vedkommende elgjeger fortsatt få lov å jakte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg ikke tolker deg dit at du mener dette kategoriserer som "hendig uhell" og ikke bør adstedkomme noen videre reaksjoner?

Desverre ser vi hver eneste høst at noen blir skutt av sine jaktkamerater - alle som en skulle disse hendelsene vært ungått.

Zabel: bør vedkommende elgjeger fortsatt få lov å jakte?

nå må du lese hva jeg skriver. det er godt mulig denne jegeren bør straffes. har han opptrådt slik at han bør straffes, så bør han selvfølgelig det.

det jeg reagerer på er at du "lar det gå ut over" jegerstanden fordi noen få i denne standen er innblandet i ulykker, selvforskyldt eller ei. det er dette punktet jeg etterspør tankerekken bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en annen artikkel om ulykken i sted der en politimann uttalte at det var et nesten utenkelig hendelsesforløp og han gikk langt i å antyde at det var en ulykke ingen kunne lastes for. Husker ikke hvor jeg leste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegeren, som forøvrig var en hun, kommer nok ikke til å bli spesielt strengt straffet. Hun skjøt en elg (den ble liggende) og når hun skulle gå frem til den fikk hun se mannen som lå død.

Om skudet gikk gjennom elgen og traff mannen eller om det var et oppfølgningsskudd har ikke politiet svar på foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen straff kan nok bli verre for henne enn det som allerede er skjedd.

Hvis det er gjennomskyting (mann bak elg) så kan ho umulig ha hatt sikker bakgrunn før hun løsnet skudd? Ikke godt å si. Det avisene skriver i sånne saker pleier å ha mer med gjetninger enn virkelighet å gjøre.

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort å glemme at nyheter har en tendens til å utvikle seg både i avishus og blant lesere. F.eks påstanden om at elgen "dukket". Eller måten enkelte uttalelser tolkes på, f.eks denne: "Det er ikke kjent hvor mange skudd som ble avfyrt". Det virker som enkelte tolker det som om det var en kanonade mot en elg som drev å dukket unna rett foran løypenettet. Det viser seg altså et det er svært sjelden med skiløpere i dette området og at det heller ikke er et løypenett her.

Nå er det kjent at jegeren løsnet ett skudd og traff elgen. Kulen gikk gjennom elgen, men jeg kan ikke se om det er avklart hvorvidt den endret kulebane eller om skiløperen var i rett linje bak elgen.

Selvsagt tragisk for både skiløper og jeger. For jegerstanden er det dessuten kjedelig fordi jeg kan tenke meg at hendelsen vil bli brukt som "sannhetsvitne" på hvor hårreisende uansvarlig og tullete all jakt utøves av jaktmotstandere.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2241874/jaktskott-genom-alg-dodade-skidakare

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2241050/skidakare-skots-ihjal-av-algjagare

Er det forresten noen som husker det svenske programmet "Skott i våda" som gikk på 80-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.