Gå til innhold
  • Bli medlem

Brynje med ny skalljakke- noen som vet noe om den?


kakafonisk

Anbefalte innlegg

Annonse

Den jakken som Jarle bruker er den samme som ligger på brynje.no Dette er en jakke som kom i fjor høst, i februar neste år kommer det en forbedret utgave. Med blant annet større hette, som bedre avstivet, nye borrelåser og stramminger på ermene. Ny og bedre fuskepels samt nye glidelåser under armene (de vanntette er tatt bort og byttet ut med vanlig glidelås med klaff over) ellers er alt likt som på jakken Jarle bruker. Også Randi Skaug har testet og brukt jakken mye det siste året, og hun har den på seg på forsiden av sin nye bok drømmeturer i Norge.

Jakken har et ytterstoff som er mykt og nesten lydløst, membranen heter dintex (http://www.dingzing.com.tw/DINTEX/english/index.html her kan man lese mer om membranen) , jakken har også Brynjes super thermo netting innsydd på rygg og skuldre. Dette er en ganske smart løsning og gir litt ekstra isolasjon.

Jeg har brukt jakken i ett år og er velidig fornøyd, den holder godt og er behagelig å ha på, den har ikke så tett snitt som mange andre skalljakker og er min nye favorittjakke på fjellturer og vinterturer. Ytterstoffet på min jakke virker sliresterkt og jeg er fornøyd med membranen, som jeg ikke har noe å utsette på. Eneste jeg har å utsette på jakken er dårlige borrelåser og stramming på ermene, men dette har Brynje gjort noe med og jeg tror den nye jakken vil få mange fornøyde brukere. Jakken kostet meg 3500 kr og for denne prisen er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på den nye modellen ja. Jeg har ikke akutt behov for jakke, men har derimot bestemt meg for å kjøpe en jakke jeg kan ha i lange tider. Jeg har ikke kommet over noen annen jakke enn Brynjejakka som utfyller mine kriterier. Med skikkelig stormklaff, fjuskepels og et skikkelig snitt virker dette som en finfin jakke. Jeg har en del annet brynjetøy og kan ikke si meg annet enn storfornøyd med kvaliteten(jeg er den typen som kan finne på å kjøpe brynje bare fordi det er laget i Norge, av prinsipp :P ) Har hatt en bergansjakke som har delaminert og blitt slitt ut etter kort tid, så håper at kvaliteten er tilfredstillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei.

Jakken du har funnet på sport 24 er første gen. Brynje jakke, kommer en ny snart.

Har snakket med Brynje og de skulle hat den nye i hus i oktober, men den har blitt utsatt og utsatt, men nå har har de fortalt at de venter den i hus innen ett par uker.

Er er forresten noen linker til bilder hvor den er i bruk:

http://www.dagbladet.no/2011/02/26/nyheter/innenriks/berserk/sok/jarle_andhoy/15586908/

http://www.utemagasinet.no/Fjellsport/Randi-Skaug-lanserer-bok-paa-Fjellitteratur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Håper aktive Brynje-brukere vil dele sine erfaringer, da jeg vurderer denne jakka sterkt. Er den lang nok til å dekke ned over baklommene? Hvordan fungerer membranen i streng kulde? (Mine erfaringer med Triplepoint og netting på 90-tallet vil ikke gjenoppleves, med isklumper ved armhulene... YUK)

Regner med den er å få tak i også i Longyearbyen?

Mvh

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Nå har jeg fått brukt jakken gjennom vinteren og jeg er ikke fornøyd.

Det første som skjedde var at strammerne for strikken i nedre kant av jakke løsnet når jeg skulle stramme. Heldigvis har jeg en mor som kan sy, så hun sudde den på igjen.

Etter vel 2 måneders bruk begynte teipene på innsiden av jakka å løsne, Jeg limte de fast igjen, men det har begynt å løsne på flere plasser nå.

Tar en av pelskanten er det den "harde" delen av borrelåsen som sitter igjen i hetta, slik at den konstant lugger i lua. Borrelåsene er "omvent" på alle andre jakker jeg har hatt, dvs den mykeste delen av borrelåset sitter på hetta.

Det positive er at den puster bedre enn Gore-Tex jakkene mine og den er laget i strechmateriale, så den er behagelig å gå med.

Jeg kunne nok reklamert på jakken, mulig jeg gjør det. Men slik jeg ser det, er det bare å slite den ut, slik at jeg får kjøpt ny av annet merke.

Jeg vil ikke anbefale folk å kjøpe denne jakken, Brynje bør holde seg til å lage det de er gode på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått brukt jakken gjennom vinteren og jeg er ikke fornøyd.

Det første som skjedde var at strammerne for strikken i nedre kant av jakke løsnet når jeg skulle stramme. Heldigvis har jeg en mor som kan sy, så hun sudde den på igjen.

Etter vel 2 måneders bruk begynte teipene på innsiden av jakka å løsne, Jeg limte de fast igjen, men det har begynt å løsne på flere plasser nå.

Tar en av pelskanten er det den "harde" delen av borrelåsen som sitter igjen i hetta, slik at den konstant lugger i lua. Borrelåsene er "omvent" på alle andre jakker jeg har hatt, dvs den mykeste delen av borrelåset sitter på hetta.

Det positive er at den puster bedre enn Gore-Tex jakkene mine og den er laget i strechmateriale, så den er behagelig å gå med.

Jeg kunne nok reklamert på jakken, mulig jeg gjør det. Men slik jeg ser det, er det bare å slite den ut, slik at jeg får kjøpt ny av annet merke.

Jeg vil ikke anbefale folk å kjøpe denne jakken, Brynje bør holde seg til å lage det de er gode på.

Takk for tilbakemeldingen! Det bekrefter egentlig det jeg trodde.. For meg har dette viket mer som en "byjakke" eller hverdagsjakke, enn noe å stole på til litt røffere bruk. Litt overraskende alikevel, at den løsner i teipingen i den grad den gjør. Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok reklamert på den uansett, brukt den som hverdagsjakke og heller kjøpt noe annet til neste vinter.

Hvis du skal ha noe annet enn gore-tex til litt røffere vinterbruk, har jeg egentlig bare bra erfaring med fjellreven produkter.

Du burde også kopiere inn erfaringen din inn i "utstyrserfarings tråden", sånn at andre som vurderer den kan ta en titt på erfaringen du har med jakka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var egentlig å legge inn erfaringene der, men så skulle utstyrserfaringene forsvinne ved oppgraderingen av forumet, så jeg tok det likegodt her. Greit at flere får se dette :D Egentlig kunne jeg tenkt meg at noen har skrevet at de er fornøyde med jakken og at slitestyrken holder mål, slik at jeg kanskje kan konkludere med at jeg har fått en "mandagsjakke".

Jeg lurer på å sende en mail til Brynje å fortelle om hvordan jeg opplever jakken på godt og vondt. De er inne på noe med jakken, det er sikkert, men kvaliteten holder ikke mål. Hvis det blir flere som har samme erfaring som meg, vil jo dette produktet sverte ryktet til Brynje...

Jeg kjøpte jakken til redusert pris på messe og siden jeg har ikke kvitteringen lenger er det sikkert vanskelig å reklamere. Ikke har jeg lyst til å reparere den eller få ny, jeg vil bare bruke den til den er helt utslitt så jeg kan bli kvitt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.