Gå til innhold
  • Bli medlem

Western Mountaineering Puma GWS


atari

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny vintersovepose med dun og vurderer WM Puma GWS. Noen som har erfaringer med den å dele? Den er dyr men har fått et par meget gode tilbud. Grunnen til at jeg vurderer akkurat den er at jeg blir støl i skuldrene av vanlige Norske soveposer da de er for trange og WM Puma er ekstra bred. Var og så på Helsport Kvitbreen til kr 1650 på XXL i går men den er for trang.

En annen kandidat som jeg tror også er bred over skuldrene er Mountain Hardwear Ghost SL. Den er rimeligere enn WM. Noen som har erfaringer med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke Puma GWS, men både Lynx GWS og Bison GWS. Posene er av WM ratet til hhv -32, -23 og -40 i "nedre konforttemperatur". Har ikke fått testet Bison i virkelig kaldt vær, men synes at det stemmer for Lynx. Posen holder ned til ca -25. Jeg kjøpte Lynx fordi Bison ble for varm. Har sovet hele natta med åpen glidelås i -25 grader med Bison, ved 0 grader blir den for varm selv som dyne. Tror Puma er et meget godt valg for kaldt norsk vinterfjell.

Posene til WM er bredere øverst enn hos andre produsenter, noe jeg liker veldig godt. Jeg er "normalt bygd", og er 187cm. Bruker 200cm poser. De har mer enn god nok plass. Jeg synes også nakkelukning og hetteutforming fungerer meget bra. Jeg prøvde en haug poser, bla fra Ajungelak, Rab og ME før jeg falt ned på WM. GWS ytterstoffet er fantastisk. Det beskytter meget godt mot fuktighet, samtidig som svette slipper lett ut. Der Apache MF (MF=mikrofiber, som likner det på de fleste vanlige kvalitetsposer) posen min har blitt rimelig fuktig i løpet av to-tre dagers vinterturer har jeg aldri opplevd at Lynx og Bison har klappet sammen.

Eneste ulempe med posene er prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.