Gå til innhold
  • Bli medlem

Posten - en vits!


mikalmo

Anbefalte innlegg

Annonse
25 minutter siden, graham skrev:

Kunne kanskje presisert det, men jeg antar dere ser av google-illustrasjonen at dette distribusjonssenteret som har utlevert pakken holder til en liten mil unna avsender.

De har nok glemt å lese mottakeradressen og er noe forvirret. Håper tåka klarner i løpet av våren. Avsender har fått meldig på Facebook, og ordner sikkert opp når de er tilbake fra ferie. Ser at de får veldig fin omtale på Facebooksiden. Er nok en seriøs butikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2017 den 15.29, Hege P. skrev:

Gammel tråd. Jada. Men jeg har bare fulgt det rådet så mange nye forumbrukere får: Bruk søkefunksjonen. ;)

Men altså, Posten. Noen ganger lurer jeg på hvorfor en pakke kjøpt fra en nettbutikk i Danmark, som fraktes via Oslo og tollklarering til Kristiansand, bruker mer tid på å frakte pakken fra Kristiansand og videre de fire milene til hentested (post i butikk) enn hele den øvrige reisen. Og hvordan skal man overholde hentefristen når hentested ikke sender melding til mottaker om at pakken kan hentes?

Posten, som for et par år siden rotet bort en Ally-kano for meg. De fant den til slutt. De hadde fraktet den til avsender, ikke til mottaker..

Jeg har for alvfor begynt å vurdere så slutte med netthandel. Er lei av rot i posten. Hentemeldinger som ikke kommer. Eller melding om å hente pakke i Arendal når jeg bor i Songdalen kommune i Vest-Agder. Eller varer som reiser fram og tilbake mellom Oslo og Kristiansand flere ganger før de finner ut hvor de skal. Eller varer som sendes til avsender..

Vel, denne gang oppdaget jeg at pakken var ankommet hentested da jeg sjekket sporingen, og ringte butikken som bekreftet at pakken var ankommet. De ante ikke hvorfor jeg ikke hadde fått hentemelding.

Jada, jeg sutrer. Men du verden så deilig det er noen ganger. Og så skjønner jeg bedre hvorfor Posten må legge ned her og der. ;)

Bare et lite tips til de som fortsatt satser på posten:

Hvis du skal hente en pakke og det er noe som ikke stemmer, som f.eks. at det er beregnet toll eller moms på noe som det ikke skulle betales toll eller moms for. Ikke hent ut pakken og for all del ikke betal noe. Har du først hentet ut pakken så lukkes alle dører.

Jeg fikk en fiskestang fra Danmark. Sendt som gave, men det var oppgitt verdi på innholdet. Da beregnet posten moms på beløpet som jeg måtte betale når jeg hentet den i butikken. Protester nyttet ikke. "Det må du ta opp med posten" var svaret, og det gjorde jeg, men etter at pakken var kommet hjem.

Det gikk mailer frem og tilbake mellom meg og postens kundeservice i nesten to uker og selv om de innrømmet at de hadde gjort feil, og jeg mente at den som var årsak til feilen burde ta ansvar og rette denne opp, så var det helt umulig å tilbakebetale pengene til meg. Ja dvs. det var helt umulig helt til jeg gikk inn på posten sine nettsider og fant ut hvem som var øverste sjef.  Så ga jeg kundeservice beskjed om at jeg var ferdig med å diskutere med dem og at jeg ville sende saken videre til, og så oppga jeg navnet på toppsjefen, for å høre hva han mente. Og tro det eller ei, plutselig var det noen som husket at de hette "kundeservice" og siden de ikke hadde informert meg tilstrekkelig da jeg hentet pakken så kunne de betale ut pengene uten problemer.

Det er litt kjekt når problemer løser seg, men det er mye kjekkere hvis problemene kan unngås.

 

 

Endret av REs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken har kommet til rette! :)

Sitat

Hei Hege

 
Det ser ud som om at pakken er kommet retur til os, vi er dog ude og rejse nu og først hjemme den 27/2 
 
Jeg sender din ordre på ny der. Beklager ventetiden.

Men skal jeg handle mer derfra må PostNord ha fantasi til å lese adresselapper..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.