Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg skriver oppgave om tur!


chris192

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er elev i en 3. klasse på en videregående steinerskole. Istedenfor å ha eksamen og slikt skriver vi en oppgave på 30-60 sider om et selvvalgt emne. Som emne har jeg da valgt å skrive om tur, tur i natur.

Jeg skal skrive om gutta på tur, hvorfor det er artig å gå på tur, hva man gjør, hva man opplever og hva som trekker folk og fe ut i marka gang på gang. Selv bruker jeg og 3-4 andre kamerater en langhelg her og der på å vandre i skog og mark.

Det hadde vært fint hvis noen her kunne delt opplevelser, gleder med å være på tur, vanskeligheter, oppturer, og hvordan man takler det å være ute. Jeg lurer også på om det er mange unge som er på tur siden det er en større del av oppgaven. Det hadde vært til stor hjelp hvis du vet om noen greie tråder på forumet med basic turglede og info, eller om noen bøker og lignende som går på det å overnatte i skog og mark.

Takk!

Mvh. Christoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Srx (Ron)

Mulig det er en avsporing på oppgaven din men personlig synes jeg det er færre og færre barn og tenåringer på fjellet. Mulig jeg romantiserer hele greia men da vi var barn for 20-25 år siden var vi mange som gikk på fjellet 0,5 - 2,5t inn og fisket sommerstid. Etter som tiden går synes jeg det bare blir færre og færre ungdommer på fjellet. Det er nesten sjelden jeg treffer på folk yngre enn meg (36 år).

Vinterstid er det kansje bedre (se link) men er det slik at det må være organisert for at barn og unge skal ut i naturen?

Har også registrert at DNt har rekord i rekruttering og medlemsmassen blant barn og unge, uten at jeg ser noe til dette.

Det skal nevnes at jeg går mest på fjellet i Finnmark og Nord-Troms kansje dette er en ting vi kunn har her i nord?

http://teora.hit.no/dspace/bitstream/2282/681/1/Fra_ski_til_snowboard.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.