Gå til innhold
  • Bli medlem

Nemo Tenshi


jangk

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål om Nemo Tenshi:

* Har forteltet 2-veis glidelås?

* Hvor utsatt er teltet for rim/isdannelse innvendig vinterstid - puster det bra?

* Hvor utsatt er teltet for rimslipp/innvendig snøvær vinterstid?

* Hvordan oppleves liggelengden?

* Hvordan oppleves bredden for to personer?

* Er luftemulighetene bra selv i vind og snødrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Har forteltet 2-veis glidelås? Nei, men det er to glidelåser så man velge å åpne front eller en av sidene

* Hvor utsatt er teltet for rim/isdannelse innvendig vinterstid - puster det bra? Veldig vær/temperaturavh. - som andre telt, men pga gode luftemuligheter og kondensgardin blir det lite. Ved temp over -10 har teltet være tørt uten kondensgardin og med kun litt lufting

* Hvor utsatt er teltet for rimslipp/innvendig snøvær vinterstid? Ved oppvarming som andre telt. Med kondensgardin og god lufting blir det lite område.

* Hvordan oppleves liggelengden? Jeg er ca 178 og med vinterpose holder det akkurat, men ikke mer.

* Hvordan oppleves bredden for to personer? Sommer : trangt, men mulig. Vinter : enda trangere, men mulig. Dette er ikke basecamptelt for familien :D Det er ikke bredden i bunn som gjør det trangt, men det at veggene skråner. God bardunering hjelper litt.

* Er luftemulighetene bra selv i vind og snødrev? Ja, du kan velge side på toppventilene, med eller uten netting og i tilegg dør og "utsiktsluke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Har forteltet 2-veis glidelås? Se svar fra PTG

* Hvor utsatt er teltet for rim/isdannelse innvendig vinterstid - puster det bra? Se svar PTG, Mine erfaringer rundt et par minusgrader og oppover ved både oppholdsvær og nedbør er gode selv uten kondens skjørtet. I forteltet blir det derimot endel kondens.

* Hvor utsatt er teltet for rimslipp/innvendig snøvær vinterstid? Se svar PTG

* Hvordan oppleves liggelengden? Ble litt skuffa. Synes Nemo har dratt oppmålinga vel langt i sine specs. Er sjøl 1.82 høy og da går jeg akkurat klar uten å berøre endeveggene hele tiden.

* Hvordan oppleves bredden for to personer? Trangt men greit dersom man ligger motsatt veg, men vinterstid blir det trangt for 2 voksne. Som solotelt er det glimrende. Uten forteltet veier det knappe 1,8 kg.

* Er luftemulighetene bra selv i vind og snødrev? Veldig bra luftemuligheter.

Hadde forøvrig litt inntak av vann oppe ved innbindingspunktet for slynge i taket. Men ved mye bruk av seam grip løste jeg det problemet.

Ellers regner jeg vel med at velcrolåsinga av stengene blir slitte etterhvert. Lar være å bruke dem ved rolige forhold. Hadde noe erfaring med enduker fra før, og ble kanskje litt overrasket over den litt tynne Nemo duken, som er noe tynnere enn Bibler's duk som jeg har litt erfaring med. Bunndukens tykkelse er imidlertid grei nok. Det fine med Tenshi ved siden av luftemulighetene er forteltet som kan zippes av og på hovedteltet. For 2 personer/vinterstid på min størrelse skulle jeg nok ønsket meg et 8-10 cm breiere og tilsvarende lengre telt med pustende materiale i forteltet, men ellers er det et veldig bra 4 sesongers telt. Exped Polaris (har ikke prøvd dette) er et telt jeg kanskje kunne tenkt meg istedetfor Tenshi'n hovedsaklig pga de punktene jeg nevnte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.