Gå til innhold
  • Bli medlem

Uvanlige ting i sekken


Bjørn-Ivar

Anbefalte innlegg

Vi vet alle hvordan vi pakker sekkene og hva som skal være i den, og jeg er sikker på at hvis vi hadde sammenlignet, så hadde det vært ganske likt innhold. Men hva med de tingene som du har med og andre kanskje ikke har tenkt på?

For eksempel så har jeg gjerne med en sprøyte uten spiss hvis jeg har med meg mindre barn. Den er praktisk hvis man får rusk i øyet og kan sprute en tynn stråle i øyet for å rense det.

En annen kjekk greie er å ha med en ballong eller to. Tar liten plass i sekken og kan brukes som vannpose for å frakte vann til leiren. Kan brukes som dobbe/dupp også....og brenner godt som opptennings"ved". Bytter du ut ballongen med en tørr kondom uten glidemiddel, så får du et bruksområde til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stearinlysestumper er nyttig, du får fyr på bålet nesten uansett forhold, til og med regn. Ellers har jeg rullet sammen litt gaffatape som ofte kommer hendig. Og så har jeg en paraply liggende i Allyen, om det blåser medvind funker den ypperlig som seil ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig stor svart søppelsekk.. utallige bruksområder og veier ikke så inni helsike mye :D

batteridrevet radio - 99 spenn på clas ohlson..

hjemmelagd stearinlys fra en liten hermetikk boks. smeltet stearin som er helt over mye papp.. grei liten nødflamme for å koke noe smått eller for å få fyr om ting er VELDIG vått :)

små alkoholservietter til rengjøring av sår..

vannfilter (sugerør typen) om nøden mot all formodning skulle dukke opp i et møkkete område..

intravenøs slange - tøyelig gummi typen - også mange bruksområder..

kan bruker som sugerør til å drikke av (lettere enn å putte ansiktet i bekken), bånd til å stramme\stoppe blodstrømmen om man skulle hugd av seg fingertuppen eller noe slikt.. osv osv osv. har faktisk sett det blitt brukt til å lage en sprettert med også, hehe..

intimvask serviett

neglesaks, pinsett, tannpirker er noe jeg faktisk bruker ofte - men som jeg har på victorinoxen.

spork (digger den)

en liten lapp med skinn, bruker det for å gripe ting med som er skarpe eller varme..

vaselin på en bommulsdott - vaselinen har i seg selv mange bruksområder, og bortsett fra det er det bra å tenne opp med.

en liten bok om vegitasjon og spiselige urter - evt. en sopp-bok om tiden er riktig for det.

et "uknuselig" signalspeil som tydeligvis frøkenen har mer bruk for enn meg :)

ST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid med en magnet og en metall pinn (ca 2-3 cm lang), kan brukes som ehh "hjemmelaget" kompass hvis du magnetifiserer pinnen og la den flyte på vann (feks oppå en teipbit). Den retningen du drar metallpinnen over magneten blir sør...eller så var det omvendt, sjekk ut selv

Tennbrikker er også en fin ting, de er små, brenner lenge og lett antennelige med gnist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.