Gå til innhold
J.S

Regulator til primus omnifuel

Det er 2774 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei bare lurte på om det er vanelig at regulerings pinnen sitter nesten fast når du slår av primusen og når du slår den på igjen må ta i for og få skrudd på regulerings pinnen???????????????????????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, stenger du reguleringen ved brenneren mens den fortsatt er varm? Da sitter den gjerne "fast" når du vil skru den opp igjen ved neste fyring. Anbefaler å slukke primusen ved bruk av "snu flaske-funksjonen", for så å stenge av tilførselen ved pumpa og la reguleringen ved brenneren bli som den er til neste gang(dvs ikke helt avskrudd men heller ikke vridd helt over til den stopper, det er ikke nødvendig).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å demontere og smøre den opp med litt fett?

Hvis det er en Omnifuel du har så kan du prøve å skru av den mutteren som sitter på enden av reguleringsrøret, like forran håndtaket som du regulerer med. Så skruer du ut reguleringsstanga (11) og ser på enden. Den er sikkert svart, og kanskje det sitter noen avleiringer etc. på enden hvor den er gjenget. Gjør denne ren med litt stålull og hvis du har litt silikonfett så kan du bruke dette på oringen som sitter i andre enden. (Har du ikke silikonfett så kan du bruke hva slags fett som helst. Lagerfett er bra, vaselin er dårligst.)

Sett det hele sammen igjen og skru til. Ikke bruk makt. Den skal kun skrus til den stopper. Hvis ikke dette er nok til å holde tett så kan du prøve med å kjøpe en ny stang.

Bruk denne ventilen / kranen kun for å justere flammen på brenneren og når du slipper ut drivstoff for opptenning. Når du skal stenge en brennende primus så snur du bare flaska og lar den brenne til den slukker. Så stenger du med krana som sitter ved pumpa og lar justeringsventilen stå åpen.

Skjult lenke - logg inn for å se den

post-4379-133474733136_thumb.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke nesten hvilket som helst fett, men noen fettyer som er petroleumsbaserte vil nok vaskes fortere ut i kontakt med drivstoffet. Hvis du har fett som er beregnet for pumpa så er nok dette helt max.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 2774 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.