Gå til innhold
  • Bli medlem

MAXPEDITION


Ivan77

Anbefalte innlegg

Heisann, noen som har erfaring med Maxpedition sine bagger, vesker, utstyrs beholdere osv?

0412g_detail.jpg

Har selv en Maxpedition Jumbo Versipack som vist på bildet, har brukt den nå i 1år til korte dagsturer for å oppbevare fiskeutstyr, mat, drikke, førstehjelp, alkoholbrenner, primus, nalgene vannflaske (passer perfekt), og mye annet. Har også brukt den på lenger turer til å pakke ned litt til en liten utflukt fra leir, f.eks fisketur, rekognisering osv. Denne versjonen liker jeg meget godt da den er så allsidig og kan brukes til alt, har også den med på bytur, vet av flere som bruker den som fotobag og folk som har den med på skytebana for ammo, våpen osv.

Hensikten med denne tråden er å dele erfaringer ved bruk av ALT fra Maxpedition slik at vi kan lære og se hvilke muligheter som finns i slikt utstyr, det vill si bruk, hva dere pakker i dem og hvorfor, tips på midifisering av produktet osv.

Dette er en produsent som utvikler produkter av kvalitet og derfor miljøvennlig da disse produktene vill høyst sansynlig vare minst en manns alder.

Håper på mange svar og ulike erfaringer og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Har selv en Maxpedition Vulture II

Er strålende fornøyd med sekken. Den er av helt vannvittig kvalitet. Bygget for å tåle alt du klarer å utsette den for.

Bruker den stort sett til dagsturer og andre turer av kort varighet. Sekken er på ca 46 liter, så den kan vel brukes på overnattingsturer også. Den har lomme for vannsystem, noe som fungerer veldig bra. Den har hoftebelte som kan brettes vekk inn i sekken hvis man ikke har behov for det. Dette er en kjempefordel. Den har molle webbing på sider og front så det er enkelt å feste på ytteligere lommer og utstyr hvis man skulle ha behov for det. Gummibelegg under er også en fin detalj, gjør at sekken aldri blir bløt under.

Alt i alt har jeg bare positive erfaringer med denne sekken, men kun ett unntak. Bryststroppen på denne sekken er ikke helt god. Den har lett for å gli. Så hyppig stramming av bryststroppen har jeg måttet leve med. Om dette er et vanlig problem på denne sekken, eller om det bare er min som er litt kranglete vet jeg ikke.

Link til sekken på Maxpedition sine nettsider: http://www.maxpedition.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=114&idcategory=12

post-4181-133474734385_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Maxpedition Vulture II

Er strålende fornøyd med sekken. Den er av helt vannvittig kvalitet. Bygget for å tåle alt du klarer å utsette den for.

Bruker den stort sett til dagsturer og andre turer av kort varighet. Sekken er på ca 46 liter, så den kan vel brukes på overnattingsturer også. Den har lomme for vannsystem, noe som fungerer veldig bra. Den har hoftebelte som kan brettes vekk inn i sekken hvis man ikke har behov for det. Dette er en kjempefordel. Den har molle webbing på sider og front så det er enkelt å feste på ytteligere lommer og utstyr hvis man skulle ha behov for det. Gummibelegg under er også en fin detalj, gjør at sekken aldri blir bløt under.

Alt i alt har jeg bare positive erfaringer med denne sekken, men kun ett unntak. Bryststroppen på denne sekken er ikke helt god. Den har lett for å gli. Så hyppig stramming av bryststroppen har jeg måttet leve med. Om dette er et vanlig problem på denne sekken, eller om det bare er min som er litt kranglete vet jeg ikke.

Link til sekken på Maxpedition sine nettsider: http://www.maxpedition.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=114&idcategory=12

Heisann, ser ut som en kjempegod sekk, kjøpte du den direkte fra Maxpedition eller i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken kjøpte jeg fra en forhandler på eBay. Betalte vel ca $130 for den (800 kr) + ca 30 dollar i frakt.

Ok, grei pris det, skulle gjerne hatt en slik også.

Kjøpte nettopp Maxpedidtion Jumbo Versipack og Theremite til julegaver for familien da jeg synes disse er utrolig fine å ha på dagsturer i skog og mark eller bytur og ellers egentlig til alt av turer man måtte tenke seg. Har forresten ett par til overs hvis det er noen som er interessert i å kjøpe eller bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da henger jeg meg på denne tråden.

Jeg har kjøpt en Maxpedition Vulture II, farge Foilage Green. http://www.maxpedition.com/store/pc/Vulture-II-Backpack-12p114.htm

Fikk den i går så har ikke testet den enda, men har pakket den full, strammet den riktig osv.. Virker veldig bra, rommet til drikkesystemet var bedre enn jeg trodde, får jo lett plass med en camelback Sabre http://www.camelbak.com/Military-Tactical/Packs/Sabre.aspx. jeg som trodde det kun var plass til en blære.

Det eneste jeg har å utsette på den er at stroppene på siden er litt korte, så vanskelig å få plass til sovepose/liggeunderlag på sidene.

Noen som har noen tips der?

Også takk til vulture, for gode tips om hvor jeg skulle kjøpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har selv brukt en stk "bagasjestrikk/bungee" som festes i loop/molle og gjør at liggeunderlaget blir hengende rett opp og ned og ikke er til hinder ved passasje inn dør/imellom trær. Klemte igjen litt av festekroken slik at den kunne henge på permanent på vulture sekkens bakside.

Alternativ 2 - se filmen rundt 4:09 min uti så ser du forslaget til "roscoeba"

http://www.youtube.com/user/RoscoeBa#p/u/47/FfGdJRhxGw8

Jeg fjernet også "Ystroppen"som er ment å komprimere på toppen av sekken. Var bare i veien for meg :)

godt du var nøgd med henvisningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Nytt medlem av gribbeklubben.

Den blir med på et par lengre turer i år. Av ekstra dill er det en Janus (lomme på reima til hoftebeltet) og en Admin. Liker å ha småtteri lett tilgjengelig - rart hvordan lommer på tøy blir ubrukelige straks du tar på en sekk.

Y-stroppen er fantastisk :)

Reimene på sidene er komprimeringsstropper. Men med et MOLLE panel burde det være greit å finne feste.

En sak om Maxpedition: festereimer til MOLLE er ekstrautstyr og må kjøpes separat.

NB! Maxpedition lager, så vidt meg bekjent, ikke primuser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei. er helt ny her inne, men jeg kom over forumet da jeg søkte etter maxpedition omtaler.

jeg skal strax bestille en maxpedition vulture 2. å i den sammenheng vil jeg tipse om en nettbutikk som har alt mulig. www.goinggear.com jeg har bestilt fra de flere ganger. å ved et par anledninger så har jeg bestilt express delivery. trur det kosta 10 dollar extra, det resulterte i at pakken ble levert på døra 3 dager etter bekreftet bestilling. får ikke så lenge siden fikk en kamerat som bor i vestfold tilsendt brillene sine som han glemte igjenn i trondheim via posten eller bring. det tok bare 8 dager.

jeg har fra før en maxpedition kodiak. jeg er meget fornøyd, men den er litt for liten for lengre turer.

norske nettbutikker tar rundt 1500 kronerr for en vulture 2. kjøp den direkte fra amerika (goinggear) å det kommer på rundt 1000 inkludert frakt og forenklet toll.

bestill flere ting i samme ordren så blir jo frakten enda billigere.

egentlig rart at norske nettbutikker ikke skjønner at de skyter seg selv i foten med pris-nivåene sine

et annet eksempel. jeg kjøpte en fenix tk-35 led lommelykt fra goinggear, prisen +express delivery kom på ca 500 kroner. norske nettbutikker skal ha fra 1300nok (www.lightman.no) det er helt sikkert mange andre nettbutikker som selger de samme produktene. jeg skriver bare om personelige erfaringer. og ingenting er ment som reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vulture II gjorde en god jobb over fem dager på Hardangervidda i månedsskiftet juni/juli. Ikke sekkens feil at jeg feiget ut med tre dager igjen av turen - snarere det herlige sommerværet jeg kom inn i på vei sørover.

Opplevde for en gangs skyld å ha god plass i sekken :)

Behagelig på ryggen og med mer enn nok polstring mot hofter og skuldre.

Begge punktene over kan kanskje skyldes at lasten denne gang har vært kuttet kraftig i forhold til tidligere turer. Kjøkkenbenken måtte pent bli igjen hjemme.

Den er idiotisk sett i forhold til fullblods lettvekterne i samme volumklasse. Både vekt og "unødig dill" er på topp om det er en ren tursekk man ser etter. Men noen av oss elsker muligheter og det har denne flust av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...

Her var en gammel tråd jeg tar opp igjen.

Jeg holder på med litt omorganisering av diverse bæreutstyr hjemme for tiden.

Siden vi har fått barn nummer to, kommer turene fremover til å bli med bæremeis (skal kjøpe oss Osprey Poco premium) pluss en litt lettere sekk.

I bæremeisen blir alt av klær, bleier, papir etc og så tenkte jeg å ha en sekk til kjøkkenutstyr, lekebiler, maten og slikt.

 

Har sett litt på Maxpedition Falcon II.

Det er ikke av de største sekkene men den kan jo få masse praktiske lommer på seg. Jeg digger lommer og rom :)

 

Noen med erfaring med denne sekken?

Det blir for:

- Omnifuel brenner oppi Litech kjelesekk

- Fuelflaske eller gassboks

- Drikkeblære

- Nalgene 1liters drikkeflase

- Liten "organiser" fra Maxpedition med lekebiler etc

- Skinth med leatherman, og masse annet stæsj (denne har jeg allerede blant annet http://skinthsolutions.com/product/trail-blazer/ )

- Maten vi skal spise, alt fra pannekaker, pøle i brød, carbonara, egg og bacon, smørbrød etc

- Stor kniv på utsiden (Bruker denne mye http://www.eseeknives.com/esee-6.htm )

- Pulverkaffe eller sjokolade etc

 

Sikkert noen andre ting som skal være med også men kommer ikke på mer i farten.

Så, tror dere forumet dette kan funke eller er det andre med tips om sekker som er mer egnet?

Liker sekker som kan legges ned og åpnes helt må jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.