Gå til innhold
  • Bli medlem

røykeslutt


Stolteelg

Anbefalte innlegg

Hei jeg tenkte for å sette litt press på meg selv så måtte jeg gå ut offentlig med mitt forsøk på røykeslutt. Har røkt i 8 år. Forsøkt 3 ggr. tidligere å slutte.

Første gang klarte jeg 3 mnd. De to andre forsøk har vart kun i 1 uke hver gang.

Mitt største problem er hva man gjør på en fisketur uten sigaretter ? Da skjer det. Min kamerat har selvsagt tatt med seg dobbel dose da han regner med at jeg vil sprekke!

Jeg skal ihvertfall forsøke 100 % denne gangen.

Oppstart blir den dagen røykedagboka som er bestilt kommer i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei jeg tenkte for å sette litt press på meg selv så måtte jeg gå ut offentlig med mitt forsøk på røykeslutt. Har røkt i 8 år. Forsøkt 3 ggr. tidligere å slutte.

Første gang klarte jeg 3 mnd. De to andre forsøk har vart kun i 1 uke hver gang.

Mitt største problem er hva man gjør på en fisketur uten sigaretter ? Da skjer det. Min kamerat har selvsagt tatt med seg dobbel dose da han regner med at jeg vil sprekke!

Jeg skal ihvertfall forsøke 100 % denne gangen.

Oppstart blir den dagen røykedagboka som er bestilt kommer i posten.

takk for tipsen Rune

dama sa til meg igår at det ikke skulle bli noe mer fredags kos uten røykeslutt.

tror det var hennes måte å motivere meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å snuse for å slutte å røke, men beholdt tursigaretten ganske lenge like vel.

Så bestemte jeg meg for at nok er nok, og dro ikke på tur med min turkompis som gjør det samme som din kamerat (pakker masse turtobakk...) på en god stund. Nå har lungene grodd etter tullet vi trakk ned før så hvis jeg prøver å røyke nå svir det så meget at det hele blir en ubehagelig affære, og lysten forsvinner dermed fullstendig.

En bakesnus etter maten slår den beste røken jeg har hatt, flatt ned i fuglekassa :) Men så var det å begynne å slutte å snuse nå da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Alt er mulig hvis man bestemmer seg. Etter 13 år som røyker (ca 20 om dagen) gikk jeg over til snus da jeg skulle bli pappa. Forpestet ikke miljøet rundt meg like mye på den måten. Porsjonssnus er "rensligere" og litt mildere, selv om det ikke står nevneverdig tilbake for røyk. Jeg fikk i hvertfall ikke abstinenser av å gå over på snus.

Etter ytterligere 13 år med porsjonssnus (ca en boks om dagen) har jeg klart å slutte helt. Sluttet i februar, og har vært fri siden.

Må innrømme at det var ganske j.....lig! Det beste er å være i seng et par døgn, og for all del ikke i nærheten av folk på over en uke.

Men, jeg slapp over 300 gram i sekken på fjellturen i år :!:

Det er også ganske deilig å være "fri" fra noe som egentlig bare er et hinder. Tenk om jeg hadde glemt eller gått tom!!!

Lykke til med røykeslutt. Alt er mulig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en kollega av meg som en gang sa at summen av alle laster er konstant... Jeg har også byttet ut røyken med snusen, og jeg må si meg enig i at en bakesnus etter maten slår sigaretten langt ned i goretexstøvla. Jeg har ikke kommet så mange skritt videre, men ødelegger iallefall ikke lungene lengre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holdt opp i 1,5 år, men begynnte igjen. Har nå holdt opp i 3år. Savner ikke røyken i det hele tatt. Den dagen jeg skulle slutte bestemte jeg meg for å prøve meg selv ved å reise direkte ut å fiske. Tok også pausene mine på jobb på røykeplassen. Klarte jeg dette første dagen, klarte jeg det også sendere. Det gjorde jeg. Tror ikke man skal vente for lenge før man utsetter seg

for det man gruer seg til. Da bare forsterkes din egen frykt for å sprekke, noe som også skjer. Bestem deg, og press deg selv i starten. Klarer du det vanskeligste med en gang, vil det bare bli lettere i lengden. Nå tenker jeg ikke på det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kyss en ikkerøyker, nyt forskjellen."

Damene har nok sikkert mer makt over oss gutta enn all verdens røykekuttråd.

Det er nok enklest hvis tobakken ikke er tilgjengelig der du er.

Jeg hadde en periode i livet med pipe, Borkum riff og medlemskap i den lokale jazzklubben, men jeg ble så lei av sår hals og stinkende klær dagen der på at jeg parkerte pipa og kastet tobakken og det er faktisk en av de uvanene dat var lettest å kvitte seg med.

Det er stort sett bare et spørsmål om vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vel tilsammen røyket i drøyt 20 år, men har nå vært røykfri i over 1 år. Jeg røyket alltid rullings på tur, for det verste jeg ser er sneiper i naturen. Nå har jeg fortsatt like j....lig lyst på røyk selv om jeg nå synes at det lukter helt forferdelig.

En kaffekopp og liten dram ved bålet blir ikke helt det samme uten en røyk.

Og selv om jeg har spart 300 gram tobakk å dra på, så har jeg fått 10 kg daukjøtt ekstra . Ved et par anledninger har jeg også spart 15 gram på å glemme igjen lighteren hjemme siden jeg ikke skal røyke likevel. Kald hermetikk er ikke godt, så nå ligger lightere ferdig pakket til hver brenner.

Hvor lang tid tar det før man ikke har lyst på røyk mer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.