Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparere vanntett glidelås


jarmol

Anbefalte innlegg

Klarte å rive av den dingsen man åpner og lukker glidelåsen med (hva kaller man sånne?) på den ene siden. Problemet mitt er at dette er en av fire, og at alle fire er på en vanntett glidelås som er sydd og limt inn i begge ender, slik at jeg ikke kan dra dingsene helt av. Se på bildet, for jeg dette var kanskje ikke så lett å skjønne...

Er det noen som vet om noen i Oslo som er flinke til å fikse sånne ting?

post-4434-133474732265_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg fikk et liknende problem med glidelåsen på en Bergans Rask. Men i mitt tilfelle klarte jeg å dra gledelåsen rett av nederst på buksebenet (brukte ikke mye kraft).

Jeg stakk innom en liten sysjappe oppe på St.hanshaugen/Ullevålsveien. Der festet de den i løpet av noen få minutter samt at de ikke skulle ha noe for det. Tror nok en del sysjapper her i byen vil kunne hjelpe deg.

Du kan evt. bende forsiktig på glidelåsskoen for å lage en større glippe, smette den på og klemme den sammen igjen med en dertil egnet tang.

Historien inneholder også at jeg klarte å gjøre det samme igjen en tid senere, denne gangen gikk jeg til stedet hvor jeg hadde kjøpt buksa og leverte den inn med reklamasjon. Etter en drøy uke fikk jeg ny bukse fra Bergans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.