Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulk til Danmark - hjælp ønskes...


RasmusPL

Anbefalte innlegg

Kære alle

Dette er et longshot, men jeg vil da lige forsøge. Til en fjelltur i februar er jeg på jagt efter en varepulk i stil med denne: http://www.xxl.no/vintersport/pulk-akebrett/pulk/varepulk-x-counrty-118-snerten-komplett-1024043

Det er et godt tilbud, især i forhold til priserne på pulke i Danmark. Problemet er bare, at XXL ikke sender til Danmark.

Mit spørgsmål: Er der mon nogen her som skal til Danmark i nærmeste fremtid og har plads til en pulk? En sådan hjælp vil være meget kærkommen...

Vh

Rasmus Larsen, Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går turen her til lands? I så tilfelle kunne du fått lagra han hjå nokon eller kjøpt han når du kom hit.

Denne pulken har XXL hatt ei god stund og til nøyaktig same pris. Det er altså ikkje eit tilbod, men fast pris og alle XXL'ane eg har vore innom har hatt denne på lager. Seinast i går såg eg ein god stabel på XXL i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krokavatnet: Ja, turen skal foregå i Norge. Planen er at tage klassikeren Finse - Haukelisæter i uge 8. Jeg frygter bare, at XXL ændrer pris eller løber tør inden februar. De sælger f.eks ikke længere den lidt større model med 144 liters plads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt en større pulk, med mindre du kun tenker soloturer, og er veldig streng med pakkingen. Å pakke i høyden gjør pulken ustabil, og det er upraktisk. Ville valgt 144-modellen. 118-pulkene er antagelig overliggere fra ifjor, 144-modellen selger mye mer på XXL. Det er mitt inntrykk etter mange besøk. Større pulker kommer sikkert inn i god tid til turen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

qwer993: Jeg vil også klart foretrække de større modeller. Men sammenligner med en sekk med måske 70 liters kapacitet - så er 185 liter jo noget mere. Og jeg rejser med en kammerat der har den store 144-model. Han kunne jo tage lidt ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg pleier å reisa på vintertur med ein kamerat og begge har 118-pulken. Det fungerer fint. Då har me med oss meir enn me treng. Etter at eg kjøpte vinterpose av dun så har volumet på pulken fungert heilt fint. Men eg ville nok hatt ein pulk som er litt større...144 høyres veldig greitt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

qwer993: Jeg vil også klart foretrække de større modeller. Men sammenligner med en sekk med måske 70 liters kapacitet - så er 185 liter jo noget mere. Og jeg rejser med en kammerat der har den store 144-model. Han kunne jo tage lidt ekstra :)

Du kan jo legge to fullpakkede 90-liter sekker oppå hverandre på 118-pulken, og se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også anbefalt en større modell. De flyter bedre i løs snø og de er lettere å fordele vekt i.

I forhold til pulken, jeg har ingen planer om å reise til danmark med det første men jeg bor i kristiansand og mange dansker tar jo båten hit når de reiser til norge. Hvis det er planen deres så kan jeg obevare pulken for dere. Så plukker dere den bare opp når dere er på vei. Jeg har grei plass i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Du må ta kontakt med XXL og spørre om dette går greit, ikke alle nettbutikker vil levere på denne måten. Dessuten tror jeg liggetiden for pakker på postkontorene er redusert til 14 dager, du får prøve å ta kontakt med det aktuelle postkontor og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kære Jakob

Betyder det, at du ikke vil bære det udstyr jeg ikke selv har plads til? Virkelig? :wink:

Har fundet et godt tilbud på 144-modellen: http://www.intersport.no/Bundle/5111227%28BC_5%29/fjellpulken-x-country-m-144-komplett/

Kan ske jeg benytter mig af Hawkens tilbud om at sende den til Danmark for mig, men afprøver lige et par andre muligheder først. Men tak, Hawken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phaser: Vi tager toget til Finse. Så der er da en del byer undervejs - men tror ikke mine nerver holder til at vente så længe med at få pulken. Tænk om noget gik galt...

Med fly til Oslo regner jeg med at dere lander på Gardermoen. Da går togreisen til Finse forbi Oslo. Hvorfor ikke bare ringe XXL i Oslo og få dem til å legge av en pulk, alternativt forsøke å få til en bestilling på nettbutikken hvor levering skjer ved at dere henter i XXL-butikken i Oslo. Avstand fra Oslo S (togstasjonen) til XXL er bare 100 - 150 m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.