Gå til innhold
  • Bli medlem

Helport, Alta sovepose


Marit82

Anbefalte innlegg

Annonse
Er det Ajungilak Kompakt 3-season posen du mener?

Det poppa opp ganske mange når jeg søkte på Ajungilak 3 season..

Det er posen jeg mener. Har brukt den i både minus 5 og 10, i tillegg til sommersbruk. Kan selvsagt bli noe varm på sommeren, men da er det bare å bruke den som dyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere varme poser opp gjennom årene....kjøpte Alta nå i høst som en 3-sesongs pose. Overnattet i 2-3 grader og regnvær en langhelg i oktober(hallingdal) og holdt fint varmen uten noe ekstra innerpose...

Veldig behagelig å ligge i!

Skal man ligge ute i kuldegrader el om vinteren,ville jeg nok valgt en annen pose,men til sitt bruk er den helt topp,noe mange tester også viser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal jage gram er det selvsagt dun man må se etter....til helt andre priser og også ulemper....(fukt)

Men som en pose å bruke ned mot 0 grader,er Alta en god pose. Selvfølgelig er det like mange meninger som det er folk om dette som alt annet.Behovet avgjør selvsagt her som i alt annet. Diverse tester rundt om viser jo at dette er en god pose til sitt bruk.

Jeg er veldig fornøyd med den,men jeg har flere poser....også som tåler -30 grader....behovet avgjør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo si at en pose er dårlig selvom ikke andre synes det :D (som du sier: subjektivt) Men jeg har ikke sagt at den er direkte dårlig! Men hvis man tar faktorene vekt, temperatur og pris, så vil nok f. eks. en norheim dunpose være bedre. Vekten på min pose må være p. g. a. at jeg har long versjonen. Ja, jeg har veid den til nøyaktig 2195g. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki...det forklarer nok vektforskjellen :D

Dunposer blir jo som du sier noe helt annet når det gjelder vekt/tempgrenser.

Jeg har unngått dunposer de siste årene pga dårlige erfaringer ved fuktig vær over lengre perioder....men er det kaldt og tørt er de suverene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er posen jeg mener. Har brukt den i både minus 5 og 10, i tillegg til sommersbruk. Kan selvsagt bli noe varm på sommeren, men da er det bare å bruke den som dyne.

Jeg lå på balkongen i den posen for 2 uker siden. I -5 angret jeg på at jeg ikke hadde på stilongsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en natt nettopp i minus 3-4 grader og det var kaldt. Sov dårlig i Alta den natta, mens min 6 årige datter lå i Ajungilak compact 3 season og sov som.....ja som et barn.

For min del vil Alta posen kun brukes i +5 og varmere fra nå av.

Fant meg en Helsport Austfjorden til 1800,- men har ikke fått prøvd den ennå. Tror den skal gi meg varme og god søvn når det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.