Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske på Hardangervidda Våre-Sommeren 2011


leifen009

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter allerede å planleger en og kansje flere turer til Hardangervidda for å fiske..

Jeg har ikke vært på vidda før og fisket så nå trenger jeg litt hjelp og noen tips og håper det er noen som kan hjelpe meg litt..

Hvor er det best å fiske,er det på øst eller vest vidda?Er det forsjell på størelsen på øreten fra øst og vest?Hvordan er fremkomligheten der?Hva er det beste..sluk,spinner eller mark..?Nevner ikke flue siden jeg er ikke noen kunstner med flustang :)

Hvordan er det med fiske vanna er det mye privat og er det muligt å få tak i kart som viser hva som er privat og hva en kan fiske i uten å bli kjeppjaget vekk?

Det var mye spørsmål dette men håper på noen tips...

Ha en fin vinter

Mvh

Amatør når det gjeld fjellfiske.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei

Jeg sitter allerede å planleger en og kansje flere turer til Hardangervidda for å fiske..

Jeg har ikke vært på vidda før og fisket så nå trenger jeg litt hjelp og noen tips og håper det er noen som kan hjelpe meg litt..

Hvor er det best å fiske,er det på øst eller vest vidda?Er det forsjell på størelsen på øreten fra øst og vest?Hvordan er fremkomligheten der?Hva er det beste..sluk,spinner eller mark..?Nevner ikke flue siden jeg er ikke noen kunstner med flustang :)

Hvordan er det med fiske vanna er det mye privat og er det muligt å få tak i kart som viser hva som er privat og hva en kan fiske i uten å bli kjeppjaget vekk?

Det var mye spørsmål dette men håper på noen tips...

Ha en fin vinter

Mvh

Amatør når det gjeld fjellfiske.....

Anbefaler vestvidda (Hordaland). Da snakker vi om Ulvik, Eidfjord, Odda/Ullensvang og Røldal statsallmenninger. Her får du via Inatur.no kjøpt fiskekort som dekker alle statsallmenningene, dag/uke/sesong-kort. Da kan du gå i dagesvis uten å tenke på hvor du kan fiske.

Sluk og spinner får du fisk på i dette området. 12-18g sluker er bra. Lillauren, Møresilda og Spesial. Kobber, blank og svarte sluker fisker bra. Gull og blankt kombinert med rødt er bra. Min største var på 2 kilo i sommer på Lillauren 12g kobber. Du sulter ikke i sommerfjellet ;)

Jeg har hatt 3 turer i området sist sommer med utgangspunkt Tinnhølen, Valldalen og Haukeli. Har skrevet utførlig om disse på bloggen min http://bjarnesturblogg.blogspot.com/ (i juli og august) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.